Toyota Avensis Wagon 1.8 VVT-i Dynamic (2009) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Avensis Wagon 1.8 VVT-i Dynamic |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 197.000 km |
KM-stand laatst | 213.000 km |
honymoon tijd
- 197.000 km
De titel van dit eerste gedeelte van mijn review is honymoon tijd.
Dit omdat ik de avensis nog geen maand onder me achterwerk heb zitten.
Dus in dit eerste deel van de review nog geen diepgaande lange termijn ervaringen , omdat de tijd nog wat vlees om de botten moet laten groeien.
Maar wat ik je wel laat vinden in deze review is de eerste plussen en minnen naar boven komen , en een beetje beknopt mijn geschiedenis van me laatste 2 toyota,s
Dat is immers wat er door de gedachten gaat in de eerste kilometers in een nieuwe wagen , vandaar de naam honymoon tijd.
Tijdens me jacht op me nieuwe wagen was ik vastbesloten dat het een toyota avensis moest worden.
Dat heeft als voordeel dat je enkel daarop kan zoeken , nadeel is dat je dan erg grote oogkleppen op zet waardoor andere opties niet de kans krijgen om in het zoeklicht te komen .
Dit heeft als reden dat ik eerder een avensis heb gehad uit 2004.
Ondanks dat hij zo langzaam was als dikke poep door een dunne buis was het de meest geweldige wagen wie ik toen ooit gereden had.
Het was net als de avensis waar deze review over gaat een 1.8 .
( mijn vrouw was een keer gestrand met een frans gebakje langs de snelweg en ik raakte met de wegenwacht monteur aan de praat over dat ik een avensis wilde kopen , zijn duim geen meteen omhoog richting de donkere hemel en zei dat het erg goede wagens waren , samen met het advies gaf om een 1.8 te nemen omdat die de top of the bill was , en hij loog niet)
Maar me oude avensis had inmiddels 3 keer om de wereld gereden en er zaten grote kosten aan te komen en dus besloot ik om voor een andere wagen te gaan.
Ik denk ik ga verstandig denken en kwam tot de conclusie dat het ook een kleinere wagen mocht zijn.
Nou verstandig is niet altijd wat je wil , om het kort te houden , de toyota auris is een geweldige wagen , op sommige dingen wel beter als de avensis uit die tijd.
Niks mis mee maar ik had niet het gevoel niet de klik of hoe je het wil noemen als met de avensis.
Ofwel na een maandje zoeken op internet zijn we met de auris vanaf eindhoven naar vlissingen gereden naar toyota de jonge.
En je raad het al met de ""nieuwe avensis "" naar huis gereden .
Na een stief maandje nieuwe avensis ervaring komen de volgende dingen in me op.
aangezien ik niet geheel zonder sentimenten ben begin ik uiteraard met de positieve punten.
Het begint al met de stoelen , nu ja de voorstoelen achterin heb ik nog niet gezeten.
Aangezien dat bij de vorige model avensis de stoelen matig waren ( in ogenschouw nemende dat die avensis erg veel ervaring had haha) was ik natuurlijk gespitst op de stoelen.
De stoelen isofix zijn echt goed te noemen , byzondere graatmeter me vrouw is er ook tevreden over.
De rijbeleving is precies zoals ik had gehoopt en verwacht , je rijd in een comfertabele grote wagen en zo rijd en voelt hij ook.
De looks mogen er wezen , ik bedoel de avensis is geen nekkendraaier ( nu ja voor mij als fan wel uiteraard) maar de mensen om me heen hadden allemaal een wow reactie .
Uiteraard zijn er ook wat minpunten .
Het betreft onderandere de opslagruimtes.
Daarbij doel ik niet de achterbak van de wagon maar de opbergplekken in deuren etc.
De opbergvakken in de deuren zijn erg matig , in de achterdeuren zelfs belachelijk te klein te noemen , bijvoorbeeld in de auris (2008) heb je daar veel meer ruimte.
Tussen de berijder en bijrijder arm steun bevind zich onder de armsteun nog een opbergvak.
Deze kan je naar believe wat rangschikken door met de bekerhouder en een plankje te gaan schuiven.
Door daar te komen zit er een schuif mechanisme (wat best luxe voelt)maar het is niet het meest practische wat ik ooit gezien heb.
Er is namelijk voor gekozen om de 2 beker houder daarin te plaatsen , de eerste zit er net voor.
Als je er een blikje drinken inzet is het geen probleem , zet je er echter een flesje cola of een kartonnen beker in van een fastfood keten betekent het dat je er steeds tegen aan botst met je eleboog tijdens het schakelen.
Maar ondanks deze minderheden is het natuurlijk een geweldige wagen en een feest om mee te rijden.
tot zover deze review.
Het is mijn voornemens om bij elke verandering / garage bezoek of na elk half jaar een nieuwe review te plaatsen
boudewijn
eerste 15,000 km
- 213.000 km
het is nu 7 maanden later en 16 duizend kilometer verder.
Ik doe nu een review om de honymoon tijd af te sluiten.
De Avensis is immers toe aan een grote beurt en de apk zit er aan te komen.
Ik kan wel stellen dat ik me het mannetje voel in deze bak.
Wat een geweldig mooie wagen is dit , als een bellenblazer kijk ik steeds om als ik van de wagen weg loop , als ik langs spiegelende ramen rijd kijk ik steeds in die ramen om me wagen te zien rijden .
Ik vond me vorige Avensis al mooi ( model 2003-2009- t25) maar deze is toch wel wat stappen eleganter.
Ik weet het ik weet het de reviews zijn het best als ze rationeel zijn en dat word deze na dit betoog.(sta me dit toe aub :)
Met gefronste wenkbrouwen heb ik op youtube de review video uit 2009 van autoweek gekeken , de presentator noem ik missis witbol ( ik kan zijn naam maar weiger hem te noemen ) , vond het zo een koele review niet wat de Avensis verdiend.
Ik wens hem ook toe dat hij de rest van zijn leven het moet doen met 1 Avensis.
Maar goed met ""hem die niet meer word genoemd"" sluit ik dit stukje af en ga over op het meer realistische en rationelere verhaal.
Na 7 maanden begin ik de auto te kennen.
De nadelen wie ik nu ondervind is dat de Avensis een wheeee geluid laat horen vooral als de motor het niet zwaar heeft ( denk aan als de weg iets omlaag gaat) , dit schijnt inerent te zijn aan de avensis , zo leert me het bezoek aan avensis facebook site,s.
Dit is iets waar ik me vrij gemakkelijk overeen kan zetten.
Het interieur valt me enigzins tegen , iets te harde materialen zijn gebruikt waardoor elk krasje zich als een reclame uiting zich laat zien.
Sinds een week of zo schijnt er iets vast te zitten in het blazersyteem wat een irritant geluid maakt wat me horendol maakt , sterker nog ik kan de nek van de avensis wel afbijten als ik het hoor .
Maar het is een heerlijke cruise wagen , het is echt genieten op de snelweg .
hij ligt heerlijk op de weg een genot om in te rijden .
Deze maand gaat hij dus voor de eerste keer naar de garage sinds ik hem heb .
uiteraard volgt er dan een vervolg hier op
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod

Toyota Avensis WAGON 1.8 BUSINESS I DEALER ONDERHOUDEN I ALL-SEASON BANDEN I TREKHAAK I CLIMATE CONTROL I NAVIGATIESYSTEEM
- 2011
- 139.530 km

Toyota Avensis Wagon 1.8 VVTi Business Automaat zeer nette auto!! meer foto's volgen!!
- 2012
- 193.184 km

Toyota Avensis Wagon 1.8 VVTi 147pk 1e eig Navi Clima Cruise Trekhaak 1500kg
- 2010
- 270.674 km
Lees ook

Toyota Avensis Wagon 2.0 VVT-i Multidrive (2010) - Test

Mazda 6 SportBreak - Renault Laguna Estate - Toyota Avensis Wagon - Volkswagen Passat Variant - Test

Toyota Avensis Wagon 1.8 (2009)

Test: Citroën C5 Tourer - Seat Exeo ST - Toyota Avensis Wagon - Volvo V50

Toyota Avensis (2008) - Test
