Toyota Avensis 1.8 16v VVT-i Linea Sol (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Avensis 1.8 16v VVT-i Linea Sol |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 61.581 km |
KM-stand laatst | 124.212 km |
Stevig en solide
- 71.350 km
Ik heb de auto nu bijna een half jaar. Hiervoor heb ik ook een Avensis gehad die ik had gekocht na 8 jaar. De auto rijdt net wat strakker dan het vorige type. Het is ook allemaal net op een wat hoger niveau. Ook genieten wij voor de eerste keer van airconditioning. De motor is iets sterker dan in mijn vorige type. Daar merk je in de praktijk een klein beetje van als het op trekkracht onderin gaat. Ik heb nu ook een 5 deurs. Je hebt daardoor meer overzicht bij het inpakken dan met een sedan. Opvallend vind ik wel dat bij een koude start het toerental richting 1800 toeren blijft staan waardoor je de eerte minuten in de wijk weer de rem erbij moet gebruiken. Verder is de voorspoiler erg laag, je moet echt uitkijken met stoepranden bij inparkeren. Het verbruik houd ik ongeveer bij. In de zomer hadden we zo rond de 1 op 13 a 1 op 13 1/2. Nu lijken we dat niet te halen momenteel. Ik weet niet waarom. Zo koud is het niet. Al met al is het een hele fijne auto om in te rijden, zowel alleen als met het gezin. Ik kan wel genieten van de de klasse van deze auto.
Storingen: Na een half jaar nog niets
Nog steeds zeer betrouwbaar
- 124.212 km
Het is ongeveer 2 1/2 geleden en meer als 50000 kilometer verder dan bij mij laatste review. De Avensis rijdt nog steeds goed en betrouwbaar en gaat elke 15000 naar de Toyota dealer voor onderhoud. Behalve remblokken voor en een stukje remleiding rechts achter geen bijzonderheden bij het onderhoud. Ik merk wel dat de vering/ophanging voor licht kraakt bij het oprijden van een drempel. Dit zal wel de eerste tekenen van het ouder van de auto zijn van de deze auto. In mijn beleving rijdt de auto nog steeds strak en goed. Het is beslist geen rammelbak. Wat verder opvalt is dat de GoodYear Vector 4 seizoenenbanden nog prima zijn na 62000 duizend kilometer. Dat is is zeker opvallend van de voorbanden en zegt ook iets over de staat van de auto. De auto spoort erg goed.
Het verbruik is zeker acceptabel. Bij rustig rijden is 1 op 14 a 15 zeker haalbaar. In de praktijk kom ik tot nu toe op 1 op 13,4 uit. Dat is niet slecht voor een auto van dit formaat, leeftijd en prestaties.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Toyota Avensis 2.2 D4-D Linea Luna (2005) - Klokje Rond

Rover 75 2.5 V6 Classic (2000) - 405.772 km - Klokje Rond

Test Porsche 911 Carrera T - lichter, luider, leuker

Bugatti EB112: dertig jaar geleden droomde wederopgestane merk van supersedan

Tesla Model 3 Long Range RWD: uit voorraad, dus specificaties
