Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro (2015)

autoreview

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro (2015)

Signalement

UitvoeringAuris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf150.714 km
KM-stand laatst150.714 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Toyota Auris Hybrid

  • 150.714 km

27-03-2019
Na lang wikken en wegen een Auris aangeschaft. Ik twijfelde tussen een PHEV (plug-in) of een regeneratieve Hybrid zoals de Lexus en Toyota dat heeft. Dat laatste is het geworden.
Waarom twijfel? vooral het continue stekkeren en daarbij korte electrisch rijbereik bij een PHEV, de hoge kosten bij rijden met lege accu (hoog verbruik door de zware auto) en het onzekere maar zeker lage rest-waarde van de auto.

De Toyota is economisch nooit een slechte keus, hoogstend bevalt hij je niet qua looks of rijervaring, maar kwaliteit is gegarandeerd.

De eerste kilometers voelen goed aan. Prima wegligging, comfortabel en toch redelijk sportief. Iets te directe besturing bij hogere snelheid maar niet storend. CVT automaat is even wennen, het 'gieren' waar je veel over hoord valt best mee, dat is gewenning om met dit soort autos te rijden. Het is geen 500pk+ apparaat maar ontworpen om zuinig mee te rijden, dat betekend rustig rijden, en idd langzamer optrekken. Bij hoge snelheid hoor je met name wind en banden.
Lage snelheid tot 50km/h zijn electrisch te doen, mits het niet te lang duurt, zoals Filerijden bijvoorbeeld. Dat is echt prettig.

Ruimte in de auto valt wel tegen en dan met name voor de achterpassagiers. Ik ben 1.84m lang en kan prima zitten op de stoelen maar dan hebben de achterpassagiers niet veel beenruimte over. Ook is de zitting van de voorstoelen niet overdreven lang. De achterbak van de station is mooi groot, vergelijkbaar met mijn vorige auto, Renault Megane.

Ik heb de lease Plus versie met led koplampen (prima licht!) en andere luxe. Dat is prettig en maakt deze auto compleet. Het audio systeem is ook goed tot uitstekend. Prima geluid en interface met telefoon of andere geluidsdragers is prima voor mekaar. Geen Apple Carplay oid, maar wel bleutooth connectie, USB, AUX etc.

In zijn klasse van de zuinige compacte stations een hele goed keus. De restwaarde van dit soort Toyota's is ook hoog waardoor je een mooie inruil hebt voor een volgende auto.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.