Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Plus (2015)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Plus |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 25.000 km |
KM-stand laatst | 239.000 km |
Betrouwbaar
- 205.000 km
Eind 2016 was onze vorige wagen zo beschadigd dat we een vervanger moesten zoeken. We wilden graag een wat grotere wagen dan de vorige, hij moest betrouwbaar zijn en een automaat. Bij de toyotadealer stond een jaar oude companycar. Na een proefrit gekocht en tot op heden geen spijt van gehad. Het enige zwakke punt is de verlichting. Dat is gedeeltelijk opgelost door het plaatsen van xenon lampen. De originele lampen leken wel op oude duplo lampen, zo weinig licht gaven die. Over de gehele periode gemiddeld 4,8 l/100 km gereden. Behalve een nieuwe set xenon lampen, een 4 nieuwe banden is er geen enkele keer iets kapot gegaan of moesten we tussentijds naar de dealer. We hebben in het begin een nauwelijks gebruikte set winterbanden op originele lichtmetalen toyotavelgen gekocht. Die zijn nog steeds goed genoeg. De wagen staat nu op ruim 200.000 km dus we zijn bijna op de helft van de verwachtte gebruiksduur.
Apk uitgevoerd
- 208.000 km
Deze week weer voor de APK naar de garage geweest. Natuurlijk weer voor niets. Wel de aankondiging dat de volgende keer een grote beurt moet worden van ca. 500 euro. Het verbruik is met het koude weer gestegen naar ongeveer 5 l per 100 km.
Draagarm
- 226.743 km
De wagen is weer voor een APK met een beurt naar de garage geweest. De achterremblokken moesten worden vervangen. Ook bleek een draagarm niet helemaal goed. Waarschijnlijk restschade van een aanrijding eerder vorig jaar. Ik merk geen verschil met rijden maar je kon wel zien dat de draagarm een optater had gehad. Voorlopig rijden we maar gewoon door.
Weer een jaar verder
- 239.000 km
Vlak voor de grote beurt nog even naar Frankrijk geweest. Je merkte dat de wagen er goed aan moest trekken want het verbruik steeg van 1 op 21 naar bijna 1 op 18,5. Als ik dit vaker moest doen wilde ik een 2 l motor in een Toyota Corrola of CHR maar voor die enkele keer is het prima zo. Over het algemeen rijdt de wagen stil en gewoon lekker. De grote beurt is echte een grote beurt en er kwamen ook nieuwe schijven en remblokken voor bij. Dan valt 875 euro mij nog mee. Het waren overigens de eerste schijven en blokken voor. Op naar volgend jaar.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Toyota Auris 1.8 Hybrid Executive *Navigatie*Stoelverw.*Parkeersens.*
- 2015
- 113.425 km

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease pro Incl: Trekhaak, PArkeer camera, PArkeer sensoren achter, LM nelgen, Cruis Control, Climate Control.
- 2015
- 189.069 km

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease pro | Dealer onderhouden | Nette auto |
- 2015
- 91.813 km
Lezersreacties (0)
Reageren