Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Executive (2015) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Executive |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 179.946 km |
KM-stand laatst | 229.000 km |
Eerste 2,5 jaar
- 225.000 km
Aanschaf:
Hiervoor een Prius 2 gekregen van mijn oom. Daar heb ik 2 jaar in gereden. Dat beviel eigenlijk prima. Maar na wat rekenen bleek een Auris touring ook wel binnen bereik en dit is toch een veel praktischere auto.
Pluspunten:
- gekocht bij 8 jaar oud en 179.000km. Praktische gewoon nog een nieuwe auto. Zo rijdt hij en zo ziet hij er ook uit
- verbruik, met klein beetje moeite 1:20 - Als ik rijdt zoals ik voorheen reed 1:17. Maar met ECO mode aan en zelf in Chill mode rijdt hij 1:20.
- zorgeloos, alles werkt, niks gaat zomaar stuk.
- station wagon, meestal meer dan genoeg ruimte
- stil en smooth op de snelweg
- Auto heeft weinig bekende problemen, alleen de bekende EGR's die verstoppen en uiteraard de koppakking die na verloop van tijd de geest geven. Als is dit het facelift model met een andere pakking en daarnaast ook andere ontwerp zuigerveren wat moet helpen met voorkomen van olieverbruik problemen.
Minpunten
- het wel bekende ‘drone’ geluid bij acceleratie. Ben geen fan. Maar meestal erger ik me er niet aan. Op vakantie in de bergen met een auto vol, dan had ik graag een andere motor in de auto gehad
- toch net niet ruim genoeg voor een tent vakantie met 4 mensen. Ook met grote dakkoffer
- saai. Het is geen bmw. (3 gehad hiervoor)
- laag trek gewicht.
Kosten/reparaties tot nu toe (~30k km)
3 normale beurten
2 banden
1 set remblokken
Bijzonderheden:
Afgelopen zomer zelf hulpveren geplaatst. Dat was echt een must met een volle vakantieauto.
Veel plastic clipjes ontbreken. Even goed bijhouden anders gaat alles los zitten.
Bij de hendel om de achterbank neer te klappen is het kunststof gebroken aan 1 kant. Zei gewoon spontaan knap. Die werkt dan ook helaas niet meer. Geen zin om dat te fixen.
Trekhaak gemonteerd
- 229.000 km
Trekhaak zelf gemonteerd — gewoon op de stoep.
We willen binnenkort een lichte vouwwagen gaan trekken, dus dit was een mooie klus. Laten monteren is al gouw €600-€800 en de set was maar €220. Ik had wel zin in een klusje, dus de keuze was snel gemaakt.
Met een set van Olifant Trekhaak was het eigenlijk vrij eenvoudig:
onderplaat los, uitlaat een beetje opzij, en je draait de haak er zo in.
De kabelboom had veel stekkers, dus het meeste was plug & play.
We moesten alleen nog vier kabels solderen, maar ook dat viel goed te doen.
Wel flink zweten met 32 graden onder de auto,
maar dan heb je ook wat. :)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.