Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Executive (2013)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Executive |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 91.542 km |
KM-stand laatst | 112.243 km |
Auris, betrouwbaar maar niet spannend!
- 112.243 km
Ik heb de Auris is november 2017 gekocht, na deze tijd lijkt het mij wel leuk om nog een review te schrijven kan er immers inmiddels wel wat over zeggen:
De Keuze:
Na heel veel uitzoek werk en switchen van auto/merk uiteindelijk met verstand gekozen en een Toyota Auris uit 2014 gekocht. Ik wilde heel specifiek de Executive line gezien de JBL speakers en de opties die erbij zitten. En ik wilde heeeeel graag die mooie lichtblauwe kleur. En na een hele tijd niet echt wat gevonden te hebben was daar dan ineens de auto die precies in dit plaatje viel!
Op naar Weerselo waar deze auto stond. Na een proefrit was ik er wel over uit, heel spannend is de Auris niet maar als je gaat voor betrouwbaarheid en lage onderhoudskosten dan is dit een verstandige keuze. Dus we zijn het eens geworden over de prijs (niets ingeruild) en een week later kon ik de auto ophalen.
Rijden:
Tja een Auris staat natuurlijk niet bekend als racemonster en dat is ook niet de doelgroep voor de auto. Het zal ook niet zo spannend rijden als een BMW maar nogmaals een hele andere categorie auto. Alles in de auto motiveert je om economisch te rijden, meters kleuren etc geven allemaal aan als je iets te gretig bent met je gaspedaal en dat is prima bij zo'n auto. Moet zeggen dat als je goed gas geeft (buiten het loeien van de motor) gaat hij er ook wel goed vandoor. De zit is goed, de half lederen stoelen zijn prima en voor langere afstanden zit ik dan ook goed. De stoelverwarming is heerlijk (had ik niet eerder in een auto) en zeker in de winter is dat erg aangenaam.
Verbruik:
Tja dit is toch wel een ding, je kunt er echt wel zuinig mee rijden en ik ben van mening dat de Auris het vooral moet hebben van het stadsverkeer om zijn ultieme zuinige verbruik te laten zien (menig maal 1 op 24,5 gehaald (let wel volgens de auto zelf). In de stad rijdt je dan ook het meeste elektrisch, op de snelweg niet en daar haal ik ongeveer 1 op 15, nog niet een hele verkeerde score natuurlijk, maar er zijn inmiddels ook auto's (niet hybride) die zuiniger prijzen te zijn.
Onderhoudskosten:
Ja daar kan ik eigenlijk heel kort over zijn, ik heb nog geen beurt hoeven doen, die komt er binnenkort aan en dan zal ik de score melden. Maar het is gewoon een hele goed auto waar weinig tot niets aan kapot gaan. Zaken die vervangen moeten worden zijn de normale slijtage zaken (welke ik nu nog niet weet). Kortom voor mij nu nog heel voordelig.
Conclusie:
De Auris is een fijne auto, maar wel een auto die past bij zijn doel, zuinig rijden, het is geen spannend sturende auto maar dat is ook niet de doelgroep. Het is gewoon prima en rijdt ontspannen. Ik heb de auto ook niet gekocht voor dat doel en gekocht om economische redenen en dat is dat het een zeer betrouwbare auto is welke zeker in de stad ook zuinig is.
Wordt vervolgd!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren