Toyota Auris 1.8 Hybrid Lease (2014)

autoreview

Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris Hybrid

Signalement

UitvoeringAuris 1.8 Hybrid Lease
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf13.000 km
KM-stand laatst50.000 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een echte Toyota

  • 50.000 km

Na 3 jaar in een gebruikte Urban cruiser Dynamic van 2011 te hebben gereden deze gebruikte Auris Hybride 8/2014 aangeschaft in verband met fysieke problemen waardoor ik naar een automaat wilde overstappen. Het betreft een duitse import auto met zeer lage km stand namelijk 13000. Gekocht bij v Dorst in Breda.
De aflevering verliep een beetje rommelig maar ik zal u de details besparen, uiteindelijk alles naar tevredenheid opgelost door betreffende dealer. Mede een reden om over te stappen naar een hybride is natuurlijk het verbruik. Dat kun je als berijder natuurlijk voor een groot deel zelf bepalen, maar het moet er ook wel in zitten. Nou dat zit er in, na wat gewenning aan het Hybride rijden zit ik intussen op een verbruik van 1: 20,5 bij redelijk gevarieerd gebruik van snelweg/ provinciale weg een bebouwde kom.
Wat wel opvalt is dat bij lange stukken snelweg het gemiddelde verbruik wel toeneemt, uiteraard afhankelijk van de snelheid. Onlangs een rit heen en weer naar Duitsland van 750 km met twee fietsen achterop toen steeg het verbruik naar 1: 17,5 die rit. Wat wel aangeeft dat als de stroomlijn wordt onderbroken het verbruik duidelijk toeneemt en tevens het rijden op de snelweg waar de opgeslagen stroom in de accu niet of nauwelijks kan worden gebruikt.Maar anderzijds nog steeds een heel net verbruik op zo n rit met 130km p/uur. Verder is het een heerlijke stille comfortabele auto die bij vol accelereren wel hard in de toeren stijgt maar dat doet in principe elke automaat.
De kilometerteller geeft intussen 17500 aan dus ik heb al een redelijke indruk van de auto. Tot nu toe een zeer tevreden Auris rijder. Wordt vervolgd. Update: Km stand intussen ruim 19000, nu ook met verschillende keren met een aanhangertje gereden waardoor het verbruik ook wel degelijk nadelig wordt beinvloed. Het komt erop neer dat je met deze auto echt zuinig kan rijden als je er een beetje op let en dan met name 80/100 km wegen is veel winst te boeken. Wij rijden regelmatig een rit van 100 km waarvan de helft 80/100 km weg is, dan is het verbruik zomaar 1:23.
Gemiddeld zit ik nu op 1:20 maar dan staan er regelmatig fietsen op de haak. Als ik altijd zonder fietsen zou rijden is 1:21/22 haalbaar. Bovendien zitten onder de auto hankook 4 seizoenenbanden, met energysavers zou het verbruik nog verder dalen. Verder geen bijzonderheden, alles werkt zoals het hoort.Volgende update bij de 30000 beurt.
Update:
30000 beurt gedaan omdat het jaar om was na aanschaf(beurt), geen bijzonderheden!
Intussen bijna 32000 op de klok van de Auris, en net terug van 3 weken Frankrijk met 2 fietsen op haak en volle bepakking met twee personen. Al met al een rit van ruim 3600 km, waarvan het leeuwendeel op de peage gereden.
Snelheid van max 120km/h met af en toe 130. Op de peage met twee fietsen op de haak het verbruik ongeveer 1 op 18,5 met ook nog wat ritten op D wegen waar het verbruik weer snel daalt naar 1 op 24 met name door het gebruik van de elektromotor die dan regelmatig bijspringt en de accu is weer snel vol in heuvelachtig gebied. Gemiddeld deze vakantierit van 3600 km ruim 1 op 19. Lof voor de CVT met de B stand die in bergachtige binnenwegen enorm nuttig is. Als je er aan bent gewend hoef je het rempedaal alleen maar te gebruiken bij erg steile afdalingen. Draagt positief bij aan het comfort van de auto. Tot nu dus een zeer tevreden Hybride rijder. Update m stand 43000 Net een beurt gehad, geen bijzonderheden ,olie, filters en remblokken achter schoongemaakt, bleven kleven na lang de auto niet te gebruiken. Blijft een prima zuinige auto. Kan het iedereen aanbevelen.
Update 64000 km: alles werkt nog steeds zonder problemen op de navigatie na, dit is een ding uit de tijd van de Batavieren. Schaam je Toyota!!
Bij 60000 beurt ook geen bijzonderheden, nog steeds niets kapot nog geen lampje vernieuwd. Rij nog steeds op de dezelfde vier seizoenen banden van Hankook die zeer slijtvast zijn maar wel lawaaiig. Zou mijn keus niet zijn. Misschien binnenkort een setje 16 inch michelin eronder inplaats van de 17 inch die standaard onder deze auris zitten. Zal het geluid en het verbruik ongetwijfeld positief beinvloeden. Eigenlijk een saai verhaal, maar dat is dan het voordeel van een Toyota, gewoon geen gekke dingen. Op tijd onderhoud en op tijd tanken!

Inmiddels 70000 op de klok dus tijd voor een update: zojuist olie ververst en ook de Hankooks vervangen voor Bridgestone Turanza zomerbanden met verbruiksindicatie B. De vierseizoenenbanden van Hankook waren gecupt en maakten steeds meer lawaai, dus ondanks nog profiel van 4 mm toch vervangen. Auto is weer heerlijk stil nu. Verder geen onverwachte dingen, remblokken(de originele) kunnen nog wel 50000 km mee verwacht ik gezien de dikte, slijten echt nauwelijks. Het verbruik is nog steeds boven de 1:20 gemiddeld, op dit moment zelfs zo rond de 21,5 maar in de winter zal dat weer iets zakken. Denk nog een jaartje door te rijden met deze auto en dan eens kijken voor een jonge gebruikte Yaris cross die dan inmiddels op de markt is. Blijft een saai verhaal maar wel erg fijn als je gewoon op je auto kan vertrouwen en dan met lage verbruiks en onderhoudskosten ook nog eens. Laatste update van deze Auris, zit inmiddels op 89000 km. Laatste beurt gedaan op 86000 ongeveer, uiteraard geen gekke dingen , gewoon olie en filters en een set wissers voor en achter. Heb een C-HR gekocht met ruim 4000 km op de klok(demo) is een nieuw geimporteerde auto uit Denemarken. Auris ingeruild bij Toyota Leussen in Raalte, dus als u een goede Auris hatch zoekt met relatief weinig kilometers dan is u kans daar vanaf 25 januari. Hoop een zelfde positieve review te starten als de eerste 4000 km met de C-HR gemaakt zijn..

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.