Toyota Auris 1.8 Hybrid Executive (2013)

autoreview

Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris Hybrid

Signalement

UitvoeringAuris 1.8 Hybrid Executive
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf123.000 km
KM-stand laatst230.000 km
Lezerswaardering: 51%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

lekkere auto

  • 131.000 km

Ik had mijn Renault Laguna nog niet zo lang, maar de wegenbelasting begon me tegen te staan. Ik was door verandering van werk veel minder kilometers gaan rijden en de diesel was helaas te duur per kilometer geworden, vanwege die wegenbelasting. Jammer, de Laguna was na de Passat een verademing..

Om kort te gaan, de Laguna ingeruild op de Auris, en ik ging heerlijk van start met de automaat, het panoramadak, de leren bekleding van zowel stoelen als dashboard, de stoelverwarming enzovoorts. En 1 op 20, als je rustig aan doet.

Hij ligt super op de weg, en rijdt lekker smooth over drempels en dergelijke. En de auto is fluisterstil, heerlijk

Zelf bougies, olie, oliefilter, luchtfilter, interieurfilter en de olie van de aandrijving ververst en ik ben van plan nog jaren door te rijden met de Toyota.
De Auris is wel wat emotieloos, want ik krijg geen wegtrekkers van garagefacturen of wat dan ook...

Groeten van een tevreden Toyotarijder.

jaartje verder,,.

  • 145.000 km

Na een jaar de Auris te hebben gereden kan ik niet anders dan supertevreden zijn! Afgelopen winter op wintersport geweest met mijn gezin. Auto met een dakkoffer uitgerust en gelukkig konden alle spullen mee. De auto heeft het hele jaar geen krimp gegeven en ik rijd er gemiddeld ongeveer 1 op 20 mee. En natuurlijk geen enkel probleem gehad. Ik ben dan ook niet bij de garage geweest, want op het onderhoud na, wat ik zelf uitvoer, is er geen enkel stuk gereedschap aan te pas gekomen.
Wat mij betreft rijd ik de komende 10 jaar met deze auto.

Twee jaar na aankoop

  • 162.000 km

Na 2 jaar en bijna 40.000 km gereden te hebben ben ik nog steeds heel tevreden met 'm. Ondertussen rondom nieuwe banden, waarbij ik tijdens het wisselen zag dat rondom de blokken bijna aan het einde zijn. Niet slecht na meer dan 160.000 km. Tijdens de verversing, die ik zelf uitvoer, over 10.000 km zal ik ook zelf de remblokken vervangen. Hopelijk gaan ze nog zo lang mee, ik verwacht van wel. Nog steeds 1 op 20 trouwens.

Lekkere, degelijke, budgetverantwoorde, auto.

inmiddels oktober 2022

  • 208.000 km

de auto is still going strong, zonder problemen. Inmiddels staat ie over de 2 ton maar geen rammels, olieverbruik of andere gebreken. Ik rijd nog steeds met de eerste remblokken en remschijven rond. Afgelopen voorjaar heb ik zelf het gehele Egr-traject schoongemaakt. Dat betekende de demontage van de Egrkoeler, de Egr-klep en het inlaatspruitstuk. Er zat flink wat troep in en dus alles weer goed schoongemaakt. Dit is belangrijk om tijdens bijmengen van uitlaatgas alle 4 cilinders hiervan gelijkelijk te voorzien, zodat ie goed regelmatig blijft lopen. Vervuiling van het EGR-traject heeft tot gevolg dat de koppakking het begeeft en dat is een dure grap. Ook afgelopen voorjaar 4 nieuwe Hankooks 225/45 R 17 gemonteerd, wat een sterke verbetering t.o.v. de vorige banden, een C-merk. Ik ben vergeten welk merk, maar ze trilden telkens en hadden niet veel grip. Hankook is een goede band, die niet trilt en wel grip houdt tijdens regen.
Mijn benzineverbruik is nog steeds 1 op 20 gemiddeld bij normaal rijden. Als ik echt mijn best doe is 1 op 23 of zelfs 24 haalbaar. Topauto

nog steeds probleemloos

  • 230.000 km

de auto doet zonder problemen zijn werk. Afgelopen voorjaar nieuwe remblokken voor gemonteerd, want de remblokken werden wat dun. De schijven waren nog prima, dus die daar hoefde niets aan te gebeuren. Afgelopen voorjaar naar Oostenrijk op vakantie geweest, en in de zomer naar Frankrijk op vakantie. Heerlijke auto, die, als je er op let, makkelijk 1 op 23 of 24 kan rijden. Dan hoef je echt niet als een slak te rijden, en dat is mooi meegenomen met de dure benzine. Wat een topauto!

0,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.