Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX Diesel (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Wagon R+ 1.3 GLX Diesel |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Mijn vorige auto was ook een Wagon R, maar een benzine 1.3.De voor en nadelen heb ik al beschreven in mijn vorige review.(Wagon R XL xl 37.000 km bwj 2003)
Op deze wagen heb ik airco en abs dit was op de vorige niet.
Het grote verschil is de motorisatie, een 1.3 l turbo diesel, de eerst rij-indruk was: dit kan geen diesel zijn. De acceleratie is net als bij de bezine maar het hernemen is enorm, tegen 60 km/u in de vijfde versnelling gas geven en weg is ie, hier kan de bezine versie niet aan tippen. Het geluid van de motor is zachter als bij de benzine, het verbruik 5.8l op 100 km. zal nog wat zakken als ie wat meer km. heeft en de buitentemperatuur iets zachter wordt.
Op deze wagen zitten goede banden Continental en geen goedkope Klebers, zoals op de vorige.
PROBLEMEN
Bij 800km ging het lampje van de olie branden, te weinig olie in de motor. Volgens de dealer wordt er in het fabriek opzettelijk minder olie in gedaan, 0.5l ze sparen aan alles. De dealers weten dit hadden dan ook dadelijk bij verkoop olie moeten bijdoen!
Temperatuurmeter gaat pas omhoog na 12km rijden. Dit zou echter normaal zijn bij de dieselversie.
Beschadigde binnenbekleding,l osse zetelbekleding achter verkeerd gemonteerd verluchtingsrooster. Wordt allemaal vervangen onder garantie.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.