Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX Diesel (2005)

autoreview

Suzuki Wagon R+
Suzuki Wagon R+Suzuki Wagon R+Suzuki Wagon R+Suzuki Wagon R+Suzuki Wagon R+Suzuki Wagon R+ - interieurSuzuki Wagon R+ - interieurSuzuki Wagon R+ - interieur

Signalement

UitvoeringWagon R+ 1.3 GLX Diesel
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mijn vorige auto was ook een Wagon R, maar een benzine 1.3.De voor en nadelen heb ik al beschreven in mijn vorige review.(Wagon R XL xl 37.000 km bwj 2003)
Op deze wagen heb ik airco en abs dit was op de vorige niet.
Het grote verschil is de motorisatie, een 1.3 l turbo diesel, de eerst rij-indruk was: dit kan geen diesel zijn. De acceleratie is net als bij de bezine maar het hernemen is enorm, tegen 60 km/u in de vijfde versnelling gas geven en weg is ie, hier kan de bezine versie niet aan tippen. Het geluid van de motor is zachter als bij de benzine, het verbruik 5.8l op 100 km. zal nog wat zakken als ie wat meer km. heeft en de buitentemperatuur iets zachter wordt.
Op deze wagen zitten goede banden Continental en geen goedkope Klebers, zoals op de vorige.

PROBLEMEN

Bij 800km ging het lampje van de olie branden, te weinig olie in de motor. Volgens de dealer wordt er in het fabriek opzettelijk minder olie in gedaan, 0.5l ze sparen aan alles. De dealers weten dit hadden dan ook dadelijk bij verkoop olie moeten bijdoen!
Temperatuurmeter gaat pas omhoog na 12km rijden. Dit zou echter normaal zijn bij de dieselversie.
Beschadigde binnenbekleding,l osse zetelbekleding achter verkeerd gemonteerd verluchtingsrooster. Wordt allemaal vervangen onder garantie.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.