Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Style (2022)

autoreview

Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Style (2022)

Signalement

UitvoeringS-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Style
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf800 km
KM-stand laatst10.500 km
Lezerswaardering: 67%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een heerlijke auto

  • 6.600 km

Sinds begin februari 202 zijn wij in het gelukkige bezit van een Suzuki S Cross mild hybrid Style uitvoering zonder open dak in de kleur grijs. We reden voorheen een Hyundai I30 die beviel op zich prima. We wilden wat hoger zitten en een automaat. Tot deze auto hebben we 40 jaar lang geschakeld gereden en ik moet zeggen wat is een automaat fijn nooit meer terug naar een geschakelde auto.
Onze zoektocht naar een geschikte opvolger leverde zowel bij Hyundai als Kia voor ons geen gewenst resultaat op. Op basis van reviews van de nieuwe Suzuki S Cross zijn we bij de dealer in ons dorp gaan proefrijden. Die had op dat moment alleen een versie met open dak staan en dat wilde we niet. Dus op internet gaan speuren en vonden we daar een versie zonder open dak met slechts 8oo km op de teller.
Onze Hyundai ingeruild en we hebben tot nu toe geen moment spijt van onze keuze. De auto heeft fijne afmetingen, is ruim van binnen ook de kofferbak vinden wij ruim. Je kunt de bodem ook nog verstellen. En hij mag zelfs 1500 kilo trekken.
Achter het stuur is het goed toeven. Je zit lekker hoog, hebt goed zicht rondom en de auto heeft alle gemakken die je in een auto kunt wensen. Een minpuntje zou voor sommigen kunnen zijn dat het fijne grote navigatiescherm niet tot de aller snelste behoort maar wij storen ons daar totaal niet aan. Het scherm is overzichtelijk. Je kunt het naar eigen idee indelen en er zijn genoeg instellingsmogelijkheden. Verder zijn er 7 luidsprekers in die een machtig geluid geven. (ook naar believen in te stellen).
Dan het rijden zoals ik al aangaf zit je lekker hoog en alle bedieningsknoppen zijn goed te vinden. De automaat doet prima zijn werk. Je kunt zelfs handmatig schakelen via flippers aan het stuur. De auto stuurt erg fijn en de rijhulp en waarschuwingssystemen (die je uit kunt zetten) doen hun werk naar behoren al laten ze soms wel eens te snel een piepje horen.
Dan de motor. Het is gelukkig nog een 4 cilinder. Hij heeft meer dan genoeg power en is voor een automaat erg snel vinden wij vooral met inhalen is dit heel pretiig. Je hoort dan de motor wel. Verder loopt de motor erg rustig.
Het verbruik tot nu toe. Toen we de auto ophaalden was het verbruik 6,2 ltr op 100 km. We zitten nu op 5,6 ltr op 100 km. Nu is de rijstijl erg pittig dus als het wat rustiger zou gaan zal dit verbruik zeker nog lager kunnen.
Dit zijn tot nu toe onze ervaringen met de Suzuki S Cross

Scross update

  • 10.500 km

Een update van onze Scross. Inmiddels de 10.000 kilometer gepasseerd en het is nog steeds een heerlijke rijders auto. Veel luxe aan boord vinden wij o.a. stoelverwarming. De automaat schakelt nog steeds prima en verbazingwekkend wat een power de auto heeft. Inhalen is een fluitje van een cent en je moet uitkijken dat je niet veel te hard gaat. De motor maakt ook weinig geluid. Hij is erg ruim vinden wij. En toch niet erg groot met zijn 4.30 meter. Er is altijd wel een parkeerplek te vinden. En inparkeren gaat ook prima. Je hebt vildoende zicht en ter ondersteuning heb je ook nog de 360 graden camera. Voldoende kofferruimte en binnenruimte. We rijden regelmatig met 4 personen en die hebben voldoende been en hoofdruimte. Wij hebben de versie zonder open dak.
Het is een bijzonder fijne reisauto vinden wij.
Zijn er dan geen minpunten te noemen? Het zijn eigenlijk "luxe" minpunten. We missen bij de verlichting het follow-up me home systeem. Als je bij het openen en sluiten van de auto wilt dat de buitenspiegels automatisch uit of inklappen kan je dit als extra nemen maar dat kost meer dan € 100 euro. Wij hebben de meest luxe versie (style) en dit zou, naar onze mening, hier zonder bijbetaling standaard op moeten zitten evenals het folliw me home verlichtingssysteem. Het navigatiesysteem zou soms wel wat sneller mogen. Valt er met de minpunten te leven welzeker en dit zou voor ons geen enkele reden zijn om deze auto niet te kopen.
Kortom we zijn zeer tevreden met deze auto.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Suzuki S-Cross

Suzuki
Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Comfort
€ 510
 

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.