Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive (2013)

autoreview

Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive (2013)
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive (2013)Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive (2013)Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive (2013)Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive (2013)Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive (2013)Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive (2013)Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive (2013)Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive (2013)Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive (2013)

Signalement

UitvoeringGrand Vitara 2.4 Exclusive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf87.000 km
KM-stand laatst91.250 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Overstap naar Grand Vitara 2.4

  • 87.500 km

Na negen jaar rijden in onze GV 2.0 (zie andere review) besloten we dat we wel een nieuwere auto wilden, maar geen andere. Dus op zoek naar een GV van na de laatste facelift. Een volledig uitontwikkeld model en voor ons bewezen betrouwbaar. Daarbij een ideaal stuk gereedschap voor de paardenhobby. Nu waren die laatste in Nederland geleverde Grand Vitara's enorm duur geworden. Ze zijn dan ook nauwelijks verkocht. In het buitenland echter wel en dus vonden we bij Pijnappel in Apeldoorn een GV 2.4 uit 2013 met niet te veel kilometers erop. Oorspronkelijk geleverd in Litouwen, maar snel nadien verhuisd naar Duitsland en daar tot voor kort verbleven. Passend geprijsd en met een goede inruilprijs kwamen we snel tot een deal. Sindsdien de eerste paar honderd kilometers erop gezet. Het rijdt wel echt beter dan de oude 2.0. Veel stiller, pittiger ook. En ruimer in de luxe. Lekkere stoelverwarming, goed werkende airco, koplamp sproeiers, dagrijverlichting. Allemaal niet schokkend maar de versie uit 2008 had het niet. Dus net wat completer en daarmee meer van deze tijd. Geen navigatie ingebouwd, maar dat geeft niets. Dat ontwikkelt nu zo snel dat een versie uit 2013 nu al achterhaald is en de auto oud doet lijken. (Zie review van onze Opel Cascada). Verder nu een vaste trekhaak. Wel demontabel maar dat vereist gereedschap. Heerlijk wat mij betreft. Ik heb het niet op afneembare versies. Er zit mij te veel beweging in bij veel gebruik en gebruik je ze zelden dan zit er vuil in en kun je eerst naar de dealer voor hulp voordat je ermee weg kunt. Aldus een tevreden mens en een fijne nieuwe rijdende manege voor mijn partner. Na wat langer gebruik volgt zeker een diepergaande beoordeling.

Minpunt opgelost.

  • 91.250 km

Aanvankelijk dachten wij dat het vooral een kwestie van gewenning zou zijn alvorens wij de koppeling van de GV goed zouden aanvoelen. Maar dat duurde lang en het enorm hoge aangrijppunt voelde zorgelijk en ongemakkelijk. Tot er een trailer achter hing en bleek dat dan het wegrijden letterlijk met horten en stoten verliep. Raad gevraagd aan een deskundige en die was van mening dat de koppeling versleten was. Dus contact gelegd met Pijnappel in Apeldoorn. Geen punt van discussie, maar gelijk over tot actie. De GV werd onderzocht en inderdaad bleek de koppeling aan het einde van zijn Latijn. Dus die is onder garantie vervangen. Anderhalve dag later stond de auto weer fris voor ons klaar. Inmiddels de eerste trailertocht weer achter ons. Nu geen centje pijn. Moeiteloos ploegde hij met paard in de trailer over de zompige akker. En ja, waar anderen dan vastlopen tokkelen wij fluitend verder. Enfin zeer tevreden dus over de service van Pijnappel en hoe heerlijk is het toch om een echte 4x4 voor de trailer te hebben staan. En ja, natuurlijk ook op de gebaande paden nu geen enkel probleem meer met de koppeling.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens