Subaru Outback 2.5i Premium (2016)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Outback 2.5i Premium |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 25 km |
KM-stand laatst | 500 km |
Eerste impressie
- 500 km
Na veel wikken en wegen besloten tot de aanschaf van een Subaru Outback 2015 premium. Uitgangspunt voor mij is een auto die ook licht off road uit de voeten moet kunnen (modderige paden enz) maar ook een auto die kilometers kan vreten. Ik had een Mazda CX5 AWD die het in het terrein uitstekend deed, maar op de grote weg een hoog geluidsniveau in de cabine bleek te hebben zodanig dat de radio flink werd overstemd. Daarbij is de Mazda zeer stug afgeweerd, wat wel ten goede kwam aan de rijeigenschappen maar bij drempels kreeg je wel eens een schop in je rug. De tests en commentaren over de Outback vertoonden over het algemeen hetzelfde patroon: een rustig rijdende, stille auto met mogelijk wat te weinig PK's onder de motorkap. Voor mij is belangrijk dat-ie een bodemvrijheid van 20 cm heeft, wat veel is, meer dan bv de Audi All Road of de Volvo XC 70. Na 500 km kan ik niet anders zeggen dat de auto uitstekend bevalt qua rijeigenschappen, de kracht van de motor is ruim voldoende. In de tests wordt telkens gezegd dat er weinig verschil is tussen I stand en de S stand van de motor (Intelligence en Sport) maar dat vind ik wel: in de S stand gaat het optrekken veel feller, met name in de stad erg handig. Op de grote weg gebruik ik de I stand. Het benzine gebruik is 8.4 liter per honderd, dat moet naar mijn idee beter kunnen. Het is de eerste tank, dus ik hoop (en verwacht eigenlijk ook) dat het gemiddelde nog naar beneden gaat.
De rust in de cabine is een verademing en met de Harman Kardon (standaard) is het fijn muziek luisteren. Eye sight (adaptief cruise control) is eenvoudig te bedienen en draagt bij aan relaxed rijden, de auto bewaart altijd een (in te stellen) afstand tot je voorligger (door automatisch afremmen); ga je dan naar een vrije baan, dan pikt de auto zelf de ingestelde snelheid weer op.
Het levert een soort relaxed meebewegen met omringende verkeer op, maar je moet niet ongeduldig zijn aangelegd! Op zondagochtend en op de autobaan fijn, naar je werk misschien minder geschikt.
Als je Eye sight uitzet gaat dat in 2 stappen: eenmaal drukken
is uit, maar blijft de instelling bewaart, zodat je later weer in kunt schakelen (bv na een druk weggedeelte), 2x drukken is helemaal uit, dan zou je weer opnieuw moeten instellen. Dat vind ik wel handig gevonden. Je kunt ook op de "ouderwetse" cruise control zonder Eye sight als je dat wil.
Al met al een beer van een auto, met vele extra's, rijdt geweldig.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Subaru Outback 2.5i Premium | Cruise | Leder | Camera
- 2016
- 99.897 km

Subaru Outback 2.5i Premium | Adaptieve Cruise Control | Harman/Kardon | Navigatie | Verwarmde Voorstoelen | Schuif/kantel dak | Afneembare Trekhaak |
- 2016
- 106.731 km

Subaru Outback 2.5I PREMIUM Automaat Afn Trekhaak Schuifdak
- 2017
- 90.205 km