Subaru Outback 2.5i Premium (2016)

autoreview

Subaru Outback
Subaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru Outback

Signalement

UitvoeringOutback 2.5i Premium
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf25 km
KM-stand laatst500 km
Lezerswaardering: 68%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste impressie

  • 500 km

Na veel wikken en wegen besloten tot de aanschaf van een Subaru Outback 2015 premium. Uitgangspunt voor mij is een auto die ook licht off road uit de voeten moet kunnen (modderige paden enz) maar ook een auto die kilometers kan vreten. Ik had een Mazda CX5 AWD die het in het terrein uitstekend deed, maar op de grote weg een hoog geluidsniveau in de cabine bleek te hebben zodanig dat de radio flink werd overstemd. Daarbij is de Mazda zeer stug afgeweerd, wat wel ten goede kwam aan de rijeigenschappen maar bij drempels kreeg je wel eens een schop in je rug. De tests en commentaren over de Outback vertoonden over het algemeen hetzelfde patroon: een rustig rijdende, stille auto met mogelijk wat te weinig PK's onder de motorkap. Voor mij is belangrijk dat-ie een bodemvrijheid van 20 cm heeft, wat veel is, meer dan bv de Audi All Road of de Volvo XC 70. Na 500 km kan ik niet anders zeggen dat de auto uitstekend bevalt qua rijeigenschappen, de kracht van de motor is ruim voldoende. In de tests wordt telkens gezegd dat er weinig verschil is tussen I stand en de S stand van de motor (Intelligence en Sport) maar dat vind ik wel: in de S stand gaat het optrekken veel feller, met name in de stad erg handig. Op de grote weg gebruik ik de I stand. Het benzine gebruik is 8.4 liter per honderd, dat moet naar mijn idee beter kunnen. Het is de eerste tank, dus ik hoop (en verwacht eigenlijk ook) dat het gemiddelde nog naar beneden gaat.
De rust in de cabine is een verademing en met de Harman Kardon (standaard) is het fijn muziek luisteren. Eye sight (adaptief cruise control) is eenvoudig te bedienen en draagt bij aan relaxed rijden, de auto bewaart altijd een (in te stellen) afstand tot je voorligger (door automatisch afremmen); ga je dan naar een vrije baan, dan pikt de auto zelf de ingestelde snelheid weer op.
Het levert een soort relaxed meebewegen met omringende verkeer op, maar je moet niet ongeduldig zijn aangelegd! Op zondagochtend en op de autobaan fijn, naar je werk misschien minder geschikt.
Als je Eye sight uitzet gaat dat in 2 stappen: eenmaal drukken
is uit, maar blijft de instelling bewaart, zodat je later weer in kunt schakelen (bv na een druk weggedeelte), 2x drukken is helemaal uit, dan zou je weer opnieuw moeten instellen. Dat vind ik wel handig gevonden. Je kunt ook op de "ouderwetse" cruise control zonder Eye sight als je dat wil.
Al met al een beer van een auto, met vele extra's, rijdt geweldig.


9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.