Subaru Outback 2.5i Luxury (2011)

autoreview

Subaru Outback
Subaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru OutbackSubaru Outback

Signalement

UitvoeringOutback 2.5i Luxury
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst195.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ook deze Subaru rijdt geweldig op LPG / Autogas

  • 69.600 km

Inmiddels mijn 3e Outback in successie. Nu het nieuwe model, iets vierkanter, in eerste instantie een wat minder model maar nu na dik een jaar vindt ik dit model inmiddels ook aanvaardbaar. Subaru probeert toch net even iets anders te modelleren dan de overige confectie volume merken en dat op zich staat me wel aan. Qua motor geen nieuws: solide, betrouwbaar en ja: zelfs iets zuiniger dan de voorgangers door toepassing van de Constant Variabele Transmissie. Gemiddeld verbruik ligt op ca 1 op 10 op LPG, op benzine ligt het verbruik nog iets (8%) gunstiger.
Aangezien Subaru LPG niet meer vanuit de importeur ondersteund (waarschijnlijk vanwege de beschikbare diesel variant), heb ik de LPG installatie op eigen risico en dus zonder fabrieksgarantie laten plaatsen bij de dealer. Aangezien de importeur in Duitsland LPG inbouw wel ondersteund was er dus geen technische reden om de LPG installatie te weigeren. Inmiddels na dik 1 jaar (en dus buiten de garantietermijn) heb tot op heden nog geen enkel probleem ondervonden. Ook mijn vorige 2 Outbacks reden overigens probleemloos op LPG. Scheelt een aardige duit in de buidel, kun je een hoop leuke dingen voor doen.... ;-).
Grootste voordeel van het nieuwe model is de onmetelijke ruimte welke nu achter de voorstoelen beschikbaar is. Kon je bij het vorige model niet echt fatsoenlijk achterin plaatsnemen, nu lijkt de achterbank wel een balzaal, zelfs met de voorstoelen in de achterste stand zit je nog behoorlijk ruim. Enige punt van kritiek is de aansluiting van de afdekhoes naar de achterbank. Dit is echt knullig verzorgd en is niet Subaru-waardig. Echt een ergelijke kwestie als je regelmatig de banken plat gooit voor lading en daarna loopt te klungelen om de zaak weer recht te zetten.
Resume: geweldige reiswagen, voor lange en korte afstanden!

Doet ut nog top

  • 195.000 km

De Sub doet het nog steeds top, 195000 km op LPG! Geen noemenswaardige gebreken in de afgelopen periode naar boven gekomen. De auto rijdt nu nog steeds als een nieuwe, voorlopig geen reden om aan inruil te denken gezien de huidige economische mindere toestand...
Bij km stand ca 150.000 is de LPG verdamper vervangen, op zich niet bijzonder. Nu branden de controle lampjes van het motor managementsysteem, lampje cruise control knippert. E.e.a. Laten uitlezen bij de dealer: sensor op de katalysator geeft melding van onregelmatigheid in de kat. Na uitlezing is mm gereset en lampjes zijn uit, cruise control werkt weer. Op termijn zou de kat vervangen moeten worden. Dat zou een kostbare reparatie kunnen worden, tot heden geen aftermarket kat kunnen vinden.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.