Subaru Impreza Plus 1.6 GL AWD (2000)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Impreza Plus 1.6 GL AWD |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 2000 |
| Jaar van aanschaf | 2000 |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Over het algemeen is het een heerlijke auto om in te rijden, ook op LPG. Zeker het weggedrag met slecht weer is fenomenaal. Ik zit vaak in de bergen (Duitsland) met de auto (in de sneeuw) en dan onderscheidt de auto zich door zijn AWD en Dual Range van de rest. Je rijdt elke helling zonder problemen op, terwijl de rest wegslipt of kettingen staat om te leggen.
De 1.6 met 95 PK vindt ik wel net iets te weinig vermogen leveren voor deze auto (onder meer doordat de AWD wat extra vermogen vraagt), maar door een juiste rijstijl kun je toch vlot meekomen. De 2.0 ging boven mijn budget.
Wel jammer dat de ABS en Airbags in 2000 nog niet leverbaar waren op de 1.6, terwijl het gros van de merken dit al wel had.
Ook het ontbreken van de hellingrem op deze versie is een gemis als je dat op je vorige auto"s al gewend was (alleen 2.0).
PROBLEMEN
Eigenlijk geen problemen met deze auto. Ook de Gasinstallatie werkt probleemloos. Waarschijnlijk een auto die nog lang op gas kan blijven rijden.
Wel net een reparatie achter de rug van twee wiellagers tegelijk aan de achterkant (130.000 km). Maar dat was het al weer. Verder alleen regulier onderhoud.
De eerste 4 nieuwe banden zelfs pas bij 108.000 km gehad, ondanks alle rotondes en uitdagende bochten.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

De Kia EV4 bewijst naast de Renault Scenic dat hij een goede EV is, maar niet in alles beter

Test: Volkswagen ID3 GTX - Met de wetenschap dat er een GTI komt begrijpen we 'm beter

Deze topklasse limo's uit de jaren 1950-1980 stijgen nog wel in waarde

De Nio EL6 is dankzij accuwisselen eerder in Italië dan de Volvo EX90, maar het scheelt niet veel




Lezersreacties (0)
Reageren