Subaru Forester 2.0 X AWD (2005)

autoreview

Subaru Forester

Signalement

UitvoeringForester 2.0 X AWD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf207.000 km
KM-stand laatst280.000 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Degelijke auto

  • 255.000 km

Het is geen super auto. maar voor mij de beste auto die op het moment verkrijgbaar is. ik rij 40.000km per jaar en ik trek regelmatig zware aanhangers met zand door de blubber. in de weekenden doen we wel eens een stukje offroad met deze auto. op lpg is er geen auto die qua brandstofkosten hier tegenop kan en dezelfde prestaties kan neerzetten. het is een degelijke en betrouwbare aanhanger trekker. de lage gearing wordt hierbij veelvuldig gebruikt. sterker nog de lage gearing is een must. bij een zware aanhanger begin ik in 1 laag dan 2 laag en dan door naar 2 hoog. dan heb je dus een zesbak en dat rijdt wel zo lekker en voelt betrouwbaar en zeker.

minpunten
- weinig trekkracht onderin
- eerste versnelling is te lang

pluspunten
- SUV met de beste terreinkwaliteiten
- luxueus op de snelweg
- door de g3 installatie zuinig in gebruik
- perfecte 5e versnelling voor aanhangers

extra low range

  • 255.000 km

misschien nog een aardigheid om te vermelden. maar ik ben al een tijdje ermee bezig om een andere overbrengingsverhouding erin te krijgen voor de lage gearing. nu is die nog de standaard 1,447, maar ik wil naar de australische uitvoering met 1,60. dat scheelt 15% trekkracht en 10% langzamer. dat lijkt op zich niet zoveel maar de Forester heeft onderin vaak moeite met offroad en doet de dingen net wel en soms net niet. ik verwacht dat met de andere overbrengingsverhouding de auto alles net wel doet en dan ook met redelijk lage snelheid comfortabel door het terrein heen kan zonder dat ik extra vaart moet maken om ergens doorheen te komen. je kunt als het ware meer gebruik maken van de elasticiteit van de motor. overigens is er in duitsland nog een goedkope verhogingsset leverbaar

update

  • 275.000 km

ik rij veel met de auto en de auto moet ook soms echt keihard werken bij mij. wat opvalt is dat achteruit rijden in de hoge gearing is bijna niet te doen zonder slippende koppeling. in de lage gearing is het prima. de eerste versnelling heeft een vrij lange overbrenging, dat levert nog wel eens problemen op. in de lage gearing wegrijden is vaak beter. trekkracht offroad is prima in de lage gearing. maar wat snelheid betreft zou het wel wat langzamer mogen om de rit wat minder hobbelig te maken. echter diepe blubber en zware aanhangers in het terrein gaan lang goed in de lage gearing. in twee jaar tijd nog niet één keer vastgezeten. de auto moet hard werken, maar levert wel de gevraagde prestatie. het wachten is nog steeds op de 1,59 overbrenging uit australie voor de lage gearing. ik verwacht daar nog steeds veel van

Offroadpark Furstenau

  • 280.000 km

Als vakantieuitje een dagje Furstenau gepland. De auto doorloopt met gemak de SUV baan. Dan maar op naar het 4x4 terrein, daar loopt de auto mee met de Land Rovers. Bij hele diepe sporen geeft de Forester het op. Bij korte knikjes ook. Echter lange steile hellingen, mul zand en modder maken de Forester weinig uit. De terreinoverbrenging is niet erg laag en vaak moet met de koppeling gereden worden, maar de auto volbrengt eigenlijk alles zonder kleerscheuren. Dit alles ook met twee wielen in de lucht.

In de weken voor Furstenau veel met de aanhanger gereden, dan valt op dat bij offroadwerk de lage gearing direct ingelegd moet worden, ook bij hellingen heeft de auto weinig over. Bij het wegtrekken slaat de auto regelmatig af. Achteruit rijden met een aanhanger is helemaal verschrikkelijk, dan komt de auto echt te kort.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.