Subaru Forester 2.0 Luxury Plus (2014)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Forester 2.0 Luxury Plus |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand laatst | 62.822 km |
Van Duitse degelijkheid naar Japanse supertechniek
- 2.000 km
Na 11800 km gereden te hebben met een Volkswagen passat 4motion 170 pk 220 nm 2.3 liter benzine 5 cilindermotor, mocht maar 1600kg treken, rijden we sind 11 okt 2014. in een Subaru Forester 150 pk 198 nm 2 liter 4 cilinder CVT, heeft nu zijn eerste 2000 km er op zitten, tot zover wil ik absoluut niet meer terug naar een passat., echt mooi vind ik de Subaru Forester niet, maar wat een techniek ! Vroeger heb ik gezworen nooit met een automaat te zullen rijden, nu durf ik te zeggen voor mij nooit meer een handgeschakelde auto. tzt zal ik er meer over vertellen.
update na een jaar genieten !
- 13.456 km
We zijn een jaar verder met onze subaru Forester 2.0 Nagano Luxury Plus C.V.T. Benzine. nieuw gekocht in november 2014.
Eerst een wat negatieve kantje (je moet er van houden) maar persoonlijk vind ik het nog steeds geen mooie auto wat uiterlijk betreft.
Maar wat betreft de techniek een perfecte trekker !
Samen met onze 1550 kg wegende caravan klom hij over de alle paden die wij tegen kwamen tot haarspeld bochten 5 stuks achter elkaar ergens in Oostenrijk.
18% omhoog halverwege stilstaan geheel automatisch blijft hij in de rem stand staan en dan weer optrekken zonder enige problemen.
Een gemiddeld verbruik van 7.5 liter de 100 km, 1L op 13 Km zonder caravan, dat is een zeer net verbruik. Met de caravan erachter gebruikt hij zowat twee keer zoveel. Heenweg 1L op 7.05 Km terugweg 1L op 7.3 Km ja dan ga je steeds meer naar beneden.
Maar ook dat vindt ik een knap verbruik, gezien het totalen gewicht van deze combinatie.
Dan het rijden met cvt , vroeger zei ik altijd dat ik nooit een auto met automaat zou willen i.v.m. onze caravan, nu kan ik zeggen en met trots, ik wil nooit meer een handgeschakelde auto voor de caravan.
Tijdens een afdaling ga je wel in handmodus naar beneden lekker makkelijk flipperen aan het stuur, zodat je haast niet hoeft af te remmen.
Het is een heerlijk sturende reisauto die niet uitnodigt om te gaan racen, maar om je zelf op een zeer relaxte,vooral veilige en comfortabele manier van a naar b te verplaatsen.
Het is echt genieten om in zo'n auto te kunnen rijden,de zekerheid dat je altijd daar komt waar je wil zijn en dat op een veilige manier.
Geen bospad of gravel weg zijn we uit weg gegaan, solo rijdend ben ik nog geen landweg tegen gekomen die te glad of te stijl of enz was.
Ik geniet nu weer van de herinnering wat we dit jaar allemaal hebben meegemaakt met deze goedaardige lobbes.
Ook de offroad experience 2015 bij Action Valley georganiseerd door Niestcar te Heemskerk was dit jaar voor mij een leuke ervaring om te kijken wat deze Subaru Forester allemaal aankan.
De eerste jaarlijkse onderhoudsbeurt niet veel Km gereden 13456 incl btw, oliefilter,batterij voor sleutel,4,8 L olie,gastest,deuren en sloten smeren, midtronics test compleet uitgevoerd en (interieurfilter en motorluchtfilter vervangen i.v.m. alle stoffige binnenweggetjes) voor € 304.25 is redelijk lijkt mij.
Dat was bij onze vorige passat wel even een andere rekening.
Tot zover zeer tevreden over deze speciale auto.
Nu 7 jaar en 63000 km verder
- 62.822 km
Na 7 probleemloze jaren gereden te hebben beginnen er nu toch wat mankementen te vertonen , terwijl Bob Niesten mij bij het verkoop gesprek vertelde dat ik minstens 200000 km zonder problemen kon rijden met zo'n Subaru Forester !
Mijn hele autoleven lang ( meer dan 40 jaar ) heb ik nog nooit een wiellager moeten laten vervangen , en nu juist bij deze Subaru Forester gaat het wiellager links achter stuk ! Weg gaat mijn trots , ik altijd maar vertellen op verjaardagen dat technisch gesproken de Subaru Forester mijn beste auto tot nu toe is geweest , dan kan ik dat jammer genoeg nu niet meer zeggen !
Ook vind ik het jammer dat de dealer geen coulance heeft gegeven !
Nu hebben wij het volgende probleem bij 63422 km begon er vanmiddag een rood lampje te knipperen in het dashbord , r-diff/temp ik naar de garage bleek de sensor van het achterdifferentieel kapot te zijn , is dit het begin van het einde........ ?
Het waren 7 prachtige jaren om te mogen rijden met deze Subaru Forester met en zonder caravan.
Geen berg te hoog ,geen dal te diep, wij kwamen overal veilig en met het volste vertrouwen aan !
De gedachte hierop de komende jaren te kunnen vertrouwen heeft nu toch een deuk opgelopen !
Deze Subaru Forester heeft altijd op tijd zijn jaarlijkste onderhoudsbeurten gehad , dit zonder enig mankement !
Vraag nu : wat brengt de tijd ?
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.