Subaru Forester 2.0i e-BOXER Premium (2019)

autoreview

Subaru Forester 2.0i e-BOXER Premium (2019)

Signalement

UitvoeringForester 2.0i e-BOXER Premium
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst46.604 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heerlijke Forester E-boxer

  • 525 km

De eerste kilometers met de nieuwe Forester e-boxer na jaren van rijden met Opel. Heel andere auto. Uiteraard is de zitpositie heel anders dan in de vorige auto Astra Sports Tourer, maar die had een turbo en was daardoor veel vlotter dan de Forester is. De garage stelt overigens dat de auto de komende tijd een heel stuk vlotter zal worden, maar ik wist van tevoren dat deze auto minder sportief zal zijn.
Qua comfort stelt de auto bepaalt niet teleur, goede stoelen, niet zo goed als de ASR stoelen van Opel, maar beter dan verwacht. Bijzonder plezierig is de adaptieve cruise control. k gebruik de CC heel veel, zelfs in de stad. Gisteren flinke file tussen Amsterdam en Purmerend en dan is het een genot.
Auto gebruikte de eerste kilometers behoorlijk veel brandsof, maar zag het verbruik al teruglopen.

Veel vlotter geworden

  • 8.500 km

Inmiddels al weer 8.500 km gereden met de Forester en inderdaad, de auto ging steeds vlotter rijden. Ook is chip geplaatst, die extra pk’s moet opleveren en vooral een hoger koppel, bedoeld voor de caravan straks. Met de storm van de afgelopen weken kunnen ervaren dat de vierwielaandrijving voor een bijzonder rustig weggedrag zorgt, nauwelijks hoeven bijsturen, dat was met de Astra voorheen heel anders. Vandaag voor het eerst E5 getankt, om te zien of dat tot veel zuiniger rijden leidt. Tot nu toe plusminus 1:12,5 wat me licht tegenvalt. Maar verder prettige reisauto, ook op lange afstand. Stoelen maar iets minder fijn dan de geweldige AGR stoelen.

Super rijdt beter

  • 9.604 km

Inmiddels twee tanks met E5, oftewel super, leeg gereden. De auto is inderdaad zuiniger, maar rijdt vooral beter. Reageert beter op het gas en is ook vlotter geworden, vooral na de tweede keer tanken. Of het lagere verbruik opweegt tegen de kosten betwijfel ik, maar het voordeel van het soepeler rijden is zonder meer de moeite waard.

Eerste rit met caravan

  • 11.000 km

En dan de eerste keer met de caravan op pad. een rit van 75 km van Zeewolde, waar de Elddis Affinity 550 ‘s winters in het Hilton staat, naar de dealer Weel Caravans in Alkmaar. Mooi weer, maar behoorlijk veel wind. De combinatie gaf geen krimp. Wel wennen aan de hoge toerentallen bij het optrekken, verbuik liep op naar 1:9. De voorganger, Opel Astra met 150 PK verbruikte met de caravan meer. Opvallend was dat de caravan heerlijk strak achter de Forester bleef hangen, waar deze achter de Astra erg gevoelig was voor bv snel inhalende busjes. Optrekken ging bovendien (relatief natuurlijk) erg snel, daar bleef de Astra ondanks de turbo ook achter.

De echte test, met zware caravan naar Frankrijk

  • 22.000 km

Naar midden frankrijk gereden met Elddis 550 achter de Subaru. Caravan weegt beladen ongeveer 1500 kilo, ook nog zware spullen in de Forester. Een rit met nagenoeg geen files, alleen rond Parijs een goed half uur optrekken en stoppen/stilstaan. Verder nagenoeg constant op de cruisecontrol op 95 km/h.. De Forester maakte zijn roem als caravantrekker wat mij betreft meer dan waar. Waar dezelfde caravan achter de Opel Astra Sportstourer (150 PK) regelmatig behoorlijk slingerde en de hele combinatie tamelijk onrustig reed, deed de Forester het met de Elddis voortreffelijk. Nauwelijks stuurcorrecties nodig, ook niet bij inhalen/ingehaald worden. Bij steviger hellingen schoot het toerental wel flink omhoog en werd de motor rumoerig, maar verder bleef het een heerlijk stille wagen. Uiteraard schoot het verbruik omhoog, ongeveer 1:6,7 over een kleine 900 Km. Maar dat was maar nauwelijks hoger dan de Astra met de Elddis

Klapband

  • 30.150 km

Inmiddels de 30.000 km gepasseerd. Op weg naar midden Frankrijk klapband gehad. Reed 135 op de teller, linkse van drie banen. Vermoedelijk over stuk houd of metaal gereden, in ieder geval flinke klap, enorme scheur in de band. Maar wat bijzonder was, is dat de auto keurig in het spoor bleef. Nauwelijks reactie in het stuur, terwijl de linker voorband in een klap leeg was. Bijzonder ook, dat de velg op klein deukje door de aanraking met hout of metaal geheel onbeschadigd bleek. Maar dat zal meer geluk zijn dan dat dit aan de auto te danken was. Twee nieuwe banden, kosten 640 euries. Wel even slikken. Maar nog blijer dat ik voor deze auto gekozen heb dan ik al was.

De laatste kilometers

  • 46.604 km

Niet gepland, maar een bezoek aan Niestcar voor een kleine reparatie deed me even rondwandelen. Ik zag een hele fraaie Outback en na een prettig gesprek met Niestcar heb ik de auto ingeruild. Volgende week staat ie voor de deur. Waarom de Outback? De Forester beviel heel goed, maar de Outback vind ik gewoon fraaier en de sterkere motor beviel me tijdens een rit in een Outback die ik als leenauto meekreeg bij een vorige beurt heel erg goed. Een uitstekende inruilprijs voor de Forester en een aantrekkelijke korting op de Outback deden de rest. Ik ga jullie ook met die auto weer van mijn wetenswaardigheden op de hoogte houden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.