Subaru Forester 2.0 Intro (2011)

autoreview

Subaru Forester 2.0 Intro (2011)

Signalement

UitvoeringForester 2.0 Intro
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf178.000 km
KM-stand laatst178.000 km
Lezerswaardering: 68%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1e bijdrage, na aanschaf en bijkomende kosten

  • 178.000 km

Oktober 2020:

Mijn eigen auto ... voor het eerst in lange tijd (ca. 35 jaar). Mede wegens wisseling van baan, de steeds hogere bijtelling voor steeds luxere, duurdere lease auto’s en de wens voor ruime marge bij het trekken van de caravan (Max. 1350 kg) , echter ook een onderliggend gevoel graag een eigen auto te bezitten, n beetje hobby, wellicht een passie ontwikkelen...

Dus uitgebreid vooronderzoek, afwegingen maken, eerdere ideeën laten vallen. Het is een Subaru Forester geworden, permanente 4WD, handgeschakeld, dat was een bewuste keuze, want dan heb je beschikking over de hoge/lage gearing en mag er 2000kg achter in plaats van 1500kg bij de automaat.

Ook bewust één uit de 2e helft van 2011, want die update van destijds heeft een distributieketting ipv een riem. Bijna 180.000 km op de teller, maar dan zijn deze net goed ingereden ... zegt men.

Tenslotte ook gekozen voor aanschaf bij een particulier. Dat scheelde zo’n 3 tot 4000 euri met een “vergelijkbare” optie bij dealers. Wel uiteraard één met volledige onderhoud historie en NAP.

Die historie (v.v. alle rekeningen van service beurten) liet zien dat in 2019 de schijfremmen rondom en de versnellingsbak waren vervangen. Dus die dure reparaties zijn voorlopig niet te verwachten.

De kogel van de trekhaak opgemeten, die is nog zo goed als de originele 50mm, dus niet waarschijnlijk dat er dagelijks een paarden trailer achter heeft gehangen.

De aanschafprijs na enige onderhandeling bedroeg € 10.000,-

De extra bijkomende directe (noodzakelijke) kosten:

€ 325,- voor 2 nieuwe achterbanden en balanceren / uitlijnen. Voor zijn ze nog zgan.

€ 325,- voor een servicebeurt, welke al aardig over de reguliere km interval liep. Daarbij is direct een modificatie aan de bijrijders airbag (uiteraard gratis) uitgevoerd.

Enige extra’s daarbij: ruitenwisser bladen en een afschermkapje bij het voorraam, die was verdwenen.

De Subaru dealer in Aalsmeer bood gratis vervangend vervoer aan vanwege de modificatie. Bij een servicebeurt gaat men er van uit dat je 1,5 uur geduld hebt, anders wordt vervangend vervoer wel in rekening gebracht.

Dan nog wat kosten om er “mijn” auto van te maken:

€ 45,- voor een rubber kofferbakmat.

€ 90,- voor een RVS bumperbeschermer

€ 50,- voor een dop op de trekhaak, een derde kentekenplaat, USB aansluitingen met digitale weergave van de accuspanning, 3l olie voor regelmatig bijvullen. Hoe veel moet nog blijken, maar online kost 3l “premium” ongeveer hetzelfde als 1l bij de dealer of bij n tankstation.

€ 125,- voor Lichtmetalen velgen met winterbanden, gekocht via MP. 5mm, dus kunnen 1 of 2 seizoenen mee, dan komen er nieuwe op, tzt kijken welke best getest worden.

De stalen velgen met 7mm profiel banden staan op MP. Geen beste recensies en LM staat toch echt veel fraaier. Wel zwaarder dan de stalen versie, hoezo “lichtmetaal” ;-)

€ 23,- voor het boek: “de laatste reis van de boswachter”. Op de balie bij de dealer lagen gesigneerde exemplaren, de reis is Officieel vanuit daar gestart.

€ 0,0 voor aanmelding in de Facebook groep “Subaru Forester Fans NL”.

Alles bij elkaar dus ca. 11k en klaar voor (als het goed is) de komende 15.000km en/of een jaar rijplezier (gaan we van uit). Er volgen waarschijnlijk nog wat kleine “opwaarderingen”, de gedachten gaan uit naar striping / logo’s / skitplates, wrappen van de spiegels en dat soort zaken. Het moet geen kermis attractie worden, maar iets meer sprekende details kunnen geen kwaad.

Voor zover de eerste bijdrage. Wordt vervolgt. Nu eerst rijden en ervaren ?

Een nieuw(sgierig) lid van de Subaru “community” / Dick



8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.