AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Smart fortwo coupé passion 45kW (2004)

autoreview

Smart Fortwo

Signalement

Uitvoeringfortwo coupé passion 45kW
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Vorige wagen was ook een smart city coupé (bouwjaar 1999) waarmee ik zo’n 90.000
kilometer probleemloos gereden heb.
Bewust week gekozen voor een zelfde model vanwege de praktische voordelen (afmetingen) en prettige ervaringen (lage gebruikskosten - denk bijvoorbeeld aan
vervangen van beschadigde plaatwerkdelen: kost praktisch niets in vergelijking met een ’echte’ auto!).

Veercomfort van de for2 is vele, vele malen beter dan dat van de vorige city coupé.
Het schakelen is nog steeds verre van optimaal, maar daar valt heel goed mee te leven. Je leert heel snel leven met de beperkingen hiervan.

Na in totaal zo’n 120.000+ km’s in smarts te hebben gereden kan ik zeggen dat ik gemiddeld op een verbruik van 1/16 uitkom. En dat ligt - geloof ik - iets hoger dan wat de fabrikant opgeeft.

Omdat de voorruit direct voor aan de wagen zit is de voorruit veel eerder slachtoffer van opspattende stenen, met als gevolg een barst in de voorruit.
Tot nu toe heb ik 2 nieuwe voorruiten moeten laten plaatsen. Da’s wel een nadeeltje...

PROBLEMEN

Geen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren