Skoda Kamiq 1.0 TSI 110pk Greentech Sport Business (2023)

autoreview

Skoda Kamiq 1.0 TSI 110pk Greentech Sport Business (2023)

Signalement

UitvoeringKamiq 1.0 TSI 110pk Greentech Sport Business
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf14 km
KM-stand laatst4.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tweede Kamiq

  • 4.000 km

Gezien de lange levertijden van nieuwe auto's als gevolg van de oorlog in de Oekraïne begon de afdeling Verkoop van de Skoda dealer signalen te geven dat het misschien tijd werd om over de volgende auto te gaan nadenken.
Met behulp van Autoweek's Carbase begonnen met een papieren marktonderzoek, waarbij een aantal factoren in ogenschouw is genomen, zoals: prijsrange, automaat, instaphoogte, maximale kogeldruk (ten minste 70 kg om 2 elektrische fietsen op de trekhaak te kunnen nemen) leidde tot een shortlist met bovenaan de Toyota Yaris Cross en (wederom) een Skoda Kamiq.

De Skoda Fabia viel af omdat die maar 50 kg op de kogel mocht hebben. Een maandje later is dat verhoogd tot 75 kg, maar toen was het niet meer nodig. Ach ja.

Gereden met de Toyota en de Skoda met DSG. De Skoda Kamiq die we toen nog hadden had een handgeschakelde 6-bak. De Skoda beviel het beste: ruimer interieur, meer aflegruimte, geen loeiende motor door CVT, stiller, prettigere stoelen en comfortabele vering. Gezien de nog te verwachten prijsverhogingen was een voorraadauto met korting voor de 2022 prijs aantrekkelijker dan een zelf samengesteld exemplaar uit de configurator.
De zaken die wij graag wilden toevoegen zaten er op: Sport Bussiness uitvoering met 1 liter motor, regensensor, navigatiesysteem met virtual display en parkeersensoren voor en achter. Dus maar meteen de koopovereenkomst getekend.

Tot nu toe bevalt de auto weer uitstekend. De DSG is heel prettig. Nadeeltje van de DSG is dat het mij niet goed lukt om te stoppen zonder dat de auto een beetje duikt: als je de rem helemaal loslaat gaat de auto weer rijden en als je de rem ingetrapt houdt dan blokkeren de wielen door de automatisch inschakelende hill hold functie.

Het is fijn om te merken dat enkele onderdelen beter functioneren dan bij de auto uit januari 2020: hij rukt niet meer zo ongenuanceerd aan het stuur als je naar zijn oordeel iets te dicht bij de wegbelijning komt en je krijgt niet meer om de havelklap een piepje dat je het stuur moet vasthouden.

De oude had nog geen voice control op het multi media systeem. De nieuwe wel, maar deze verstaat je zo slecht dat je het al snel opgeeft als hij je na een aantal pogingen nog steeds naar een plaats wil brengen waar je niet naar toe wilt.
Het brandstofverbruik is nog marginaal hoger. Waar de oude auto op de langere termijn bijna 1 op 20 reed komt de nieuwe ongeveer 18 km ver. Maar dat kan nog veranderen: de oude is ook in de loop van de tijd iets zuiniger geworden.


8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Skoda Kamiq

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.