Seat Toledo 1.6 16V Sport (2002)

autoreview

Seat Toledo
Seat ToledoSeat ToledoSeat ToledoSeat ToledoSeat ToledoSeat ToledoSeat Toledo - interieur

Signalement

UitvoeringToledo 1.6 16V Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Enkele maanden in bezit en een heerlijke auto. Jaar geleden proefgereden in Alfa 147, Peugeot 307, Ford Focus en Seat Leon. Alfa was te stuiterig, 307 supersaai en de Ford reed fantastisch maar wel met een o zo goedkoop ogend interieur. De Leon 1.6 8V Stella was de overall-winnaar. Twee minpunten had de Leon en dat was het beetpakken van het kunstof stuurwiel en het hangen op het voorwiel in snel genomen bochten.

Toledo (Leon met kont) Sport gekocht wegen complete uitrusting en stuggere onderstel t.o.v. niet sportuitvoering. Heerlijk stuurwiel en climate control is geweldig.
Zeer goede wegligging met precies het juiste stuurgevoel. Motor wat roemoerig op snelwegtempo´s. Prettige Seat Radio/CD met 8 speakers en goed geluid.
Laadopening kofferbak krap. Wel een gigantische: 500 liter ruimte.
Sportstoelen zitten goed (en worden slechts overtroffen door die van een Alfa 147).
Bij normale anticiperende rijstijl gunstig benzineverbruik. 1 op 14.5 voor een auto met 105pk en 1.166 kilo is volgens mij niet veel.
****
Auto een tijdje in gebruik en bevalt uitstekend.
Auto voelt nog steeds zo goed uitgeballanceerd aan als bij proefrit. Remmen, koppelen, sturen, alles geeft een veilig vertrouwd gevoel.
Door iets verlaagd onderstel raakt de neus
soms de bestrating bij snel genomen rotdrempels. Onder de neus zit een niet zichtbaar strookje kunstof dat de bestrating kust. De bumper zelf blijkt geen asfalt te raken. De wagen bleek flink wat krassen in voorruit te hebben bleek na aankop en goed wassen van de ruit(ijskrabber?). Dealer pakt dit zeer goed op en verving gehele voorruit, hulde!
****
Rijstijl aangepast door wat meer in de toeren op te trekken. (vorige auto was achtklepper, en dat had dus minder zin). Je merkt dat boven de 3000 tpm de pk"s echt loskomen. Dit heeft zelfs een gunstig effect voor het brandstofverbruik. 1 : 15 is geen uitzondering. 140 km/h op de autosnelweg is een mooi tempo en zorgt voor 1 : 14
Volgens boekjes dient de aut euro 98 te drinken en dat is ook echt wel nodig. Bij euro wordt er ’gepingelt’. Auto bevalt nog steeds prima.

PROBLEMEN

Linkerportier en koppelingspedaal kraakten. Dealer heeft dit opgelost door de boel te smeren.
***
Kofferklep wil soms niet geopend worden. Middels cpv sloten weer dichtdoen en en openen verhelpt probleem. Dealer heeft dit opgelost door een nieuw mechanisme te installeren.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.