Seat Ibiza 1.4 16V 100pk Stylance (2004)

autoreview

Seat Ibiza 1.4 16V 100pk Stylance (2004)

Signalement

UitvoeringIbiza 1.4 16V 100pk Stylance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf130.000 km
KM-stand laatst210.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ibiza 1.4 Stylance; 100PK; LPG

  • 133.000 km

Na ruim een half jaar zoeken op de bekende occasionsites is het dan eindelijk gelukt.
Een seat Ibiza Stylance 1.4 uit 2004 met 100PK.
Mijn voorkeur ging uit naar een Alfa 147. Om een 147 naar keuze te vinden viel echter niet mee, helemaal omdat ik ook een auto op LPG zocht. Als ‘compromis’ is het een Ibiza geworden.

Deze luxe uitvoering heeft climate en cruise crontol. Vooral ’s avonds als het donker is, voelt het geweldig om in deze auto te rijden. Zoveel rode verlichtingsknopjes en het rode dashboard zijn een lust voor het oog.

Pluspunten:
Lekkere stoelen die in alle wenselijke posities te verstellen zijn. Hetzelfde geldt voor het stuur.
Weggedrag is prima. Stuurt direct en je hebt veel gevoel met het onderstel.


Mindere punten ( er staat bewust geen ‘Minpunten’)
Geen kofferbakverlichting. Dit mis ik wel, want het zat zelfs in mijn saxo uit ’97!?
Het verlichtingslampje op het dashboard valt onder de toerentellerwijzer als deze rond de 2000 toeren aanwijst. Jammer.
Koppel in lage toeren is er weinig. Maar goed, met een 1.4’tje moet je ook dat ook niet verwachten. Wel verwachte ik een zuinige auto. 1:10 viel mij dus wat tegen.

De radio is inmiddels omgebouwd naar een met Mp3.

Het gevoel van compromis was weg toen ik een proefrit maakte in deze auto en ben na 3000km nog zeer blij met de keuze.
Deze seat heeft wel wat waar te maken in verband met onderhoudskosten. Deze schat ik toch minder in als die van een 147. Dit zal de tijd uitwijzen.
Tot de volgende update

Update

  • 145.000 km

De koppelingsplaten zijn vervangen. Even een flinke aanslag op mijn portomonee, maar het was nodig.
Verder Bougies, olie, lucht- en oliefilter vervangen.
Gelukkig geen gekke of onverwachte reparaties nodig.
De rubbers bij de draagarmen zijn welversleten, want deze zijn behoorlijk aan het kraken. Binnekort vervangen dus.

Nog steeds geen rare mankementen

  • 210.000 km

Na flink wat km verder, zijn er nog steeds geen rare dingen aan de hand.
Een keer was de bobine kapot. Gelukkig kon ik nog net thuis komen.
Laatst ging het motormanagmentlampje branden, maar met rijden geen problemen gemerkt. Ik ben ermee naar de garage geweest en deze adviseerde om de storing te wissen en te kijken of het nog terug komt. 5000 km verder en het lampje blijft uit.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Seat Ibiza

Arval
Seat Ibiza 1.0 TSI 95pk Style Business Intense (5D/5H)
€ 337
 
DirectLease
Seat Ibiza 1.0 TSI 95pk Style Business Intense (5D/5H)
€ 359
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens