Saab 9000 CS Aero (1994)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 9000 CS Aero |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1994 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na een 99 en diverse 900’s werd het tijd voor wat anders: na veel proefritten in andere 9000’s werd het in november 2002 uiteindelijk een prachtige 9000 Aero automaat. Auto rijdt tot op de dag van vandaag fantastisch, heerlijk snel, strak sturend dankzij het af-fabriek verlaagde sportonderstel en voorzien van erg goede remmen. In bijna zes jaar voelt de auto nog altijd even levendig en snel aan, vooral de tussenacceleraties blijven een feest dankzij de 200 pk en 300 Nm’s.
Naast alle dingen die standaard op een Aero zijn is de auto voorzien van een Hollandia schuif-/kanteldak van staal, een trekhaak (sinds maart ’03) en een Sony Stereo met 10 CD wisselaar en andere boxen.
Om het uiterlijk wat te verfraaien zijn de de oranje zijknipperlichtjes vervangen door donkergrijze en is er een derde remlicht geplaatst.
De bedoeling is om de velgen nog te laten stralen en poedercoaten, en wat kleine parkeerschades weg te laten halen.
PROBLEMEN
In ongeveer zes jaar tijd is er het volgende vervangen:
-Brandstofpomp
-DI-cassette (twee keer, één in 2003, de ander zomer ’07)
-Koplampen
-Multiriem- en spanrollen
-Diverse pakkingen, ashoezen, onderstelrubbers
-Volledige uitlaat, inclusief downpipe
-Remschijven - en blokken rondom
-Voorruit
Afgezien van de DI-cassette - een bekend Saabkwaaltje - alleen normaal onderhoud aan gehad. Auto wordt op moment van schrijven - 5 juli 2008 - grondig gepoetst met producten van Meguiairs en Poorboys.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.