Saab 9000 CS 2.0i (1995)

autoreview

Saab 9000 CS

Signalement

Uitvoering9000 CS 2.0i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf273.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Als Saab fan was het geen straf om door wisseling van baan de leaseauto de deur uit te moeten doen en zelf weer een auto te moeten kopen. Vanaf 1981 t/m 2000 alles gereden als het maar met een ’S’ begon en eindigde op ’aab’. Je kunt dus denken dat ik kritiekloze merkenfan ben, maar dat is dus niet het geval. Ja ik vind ze mooi, nee ik heb altijd kritiek, als die terecht is. Goed van 2000 t/m 2004 Audi 100 Avant en Citroën C5 Break gereden (toch niet de meest lullige auto’s) en nu weer Saab, een 9000 2.0 CS op LPG.
Vanaf het begin valt op wat voor comfortabele reiswagen deze auto is. Geen stadsauto, maar een echte reisauto. Comfortabel door stilte, goede stoelen, ruimte (ook achterin kwa beenruimte), afwerking en compleet met alles er op en er aan. Dat gecombineerd met climate control, cruise control, Saab Sound System met 6 CD-wisselaar, maakt dit een echte kilometervreter. Wij hebben een 100 liter tank LPG installatie er in, met tot gevolg veel kilometers tussen de tankbeurten (1 op 8). Ondanks grote LPG tank in de koffer (dus nog steeds de originele benzinetank!), toch nog een flinke kofferbak over, want plaats genoeg voor 3 van die opvouwbare kratjes voor de boodschappen. Ondanks LPG, power genoeg om trailer te trekken. Geen strepentrekker bij het stoplicht, maar dat soort puberale onzin hoeft van mij niet. Dat bewaar ik wel voor op de motor. :-P
All in all zijn aanschaf, onderhoud, verzekering (max no-claim) goed te doen.
Wegenbelasting bij LPG is duur, maar een volle tank van 80 liter voor € 0,50 de liter doet je toch weer grijnzen. Bij meer dan 10.000 per jaar absoluut de moeite waard.
Maar zorg voor een goede aanschaf. Deze auto als koopje voor weinig is een miskoop!

PROBLEMEN

Flexibele verbinding tussen voorste uitlaat gedeelte en rest van de pijp is een kwetsbaar punt, de (rode) direct ignition box (voor iedere bougie een aparte bobine) is een zwakke plek en gevoelig voor storingen, verdamper LPG instalatie is na 300000 km versleten en vervangen (geen G3). Verder nul komma nul probleem.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.