Saab 9-5 Estate 3.0 TiD Vector (2003)

autoreview

Saab 9-5 Estate
Saab 9-5 EstateSaab 9-5 EstateSaab 9-5 EstateSaab 9-5 EstateSaab 9-5 EstateSaab 9-5 EstateSaab 9-5 - interieur

Signalement

Uitvoering9-5 Estate 3.0 TiD Vector
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Zuinige, comfortabele auto met enorm waardeverlies.

Zeer conservatief gestyled. De 3 liter diesel trekt goed maar loopt achter bij condurenten in de zelfde kategorie. De auto heeft een sportonderstel maar zweeft zoms toch nog een beetje bij hoge snelheden over enkel optredende kuilen of hobbels.
Bandenstlijtage is enorm door het hoge koppel, voorwielaandrijving en 17 inch diameter.
Afwerkingskwaliteit is goed maar niet bijzonder, wat als voorldeel heeft dat er wijnig aan kapot kan gaan naar mate de auto ouder word.
Onderhouds kosten zijn bovengemiddeld hoog, voor moderne auto’s is 15.000 km voor een beurt ook ondermaats.
De 3 liter motor word niet meer gemaakt. Saab (en haar klanten) heeft erg veel problemen met deze auto gehad, qua koppel en karakter is de 1.9 liter geen goede vervanger, wel qua gebruik.
Ik heb de auto verkocht na 2,5 jaar, net voor de extra garantie verliep.
Er waren erg veel gevallen van motorschade na 3 jaar, waarbij de client het meerendeel van de reparatiekosten droeg.

PROBLEMEN

na 600 km, diesel commonrail pomp kapot
na 5000 km, loudspeaker deur links voor kapot
in 50000 km 6 ruitenwissers vervangen

3,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens