Saab 9-5 Estate 2.3 t Vector (2001)

autoreview

Saab 9-5 Estate
Saab 9-5 EstateSaab 9-5 EstateSaab 9-5 EstateSaab 9-5 EstateSaab 9-5 EstateSaab 9-5 EstateSaab 9-5 - interieur

Signalement

Uitvoering9-5 Estate 2.3 t Vector
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2001
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Als je al jaren Saab rijdt ben je wel gewend aan soepele motoren. Maar sinds er van het Zwitserse Hirsch een aangepast motormanagement in mijn auto zit is het toch wel een heel erg lekker rijdende auto geworden.
220 pk en 340 Nm ipv de toch ook niet beroerde 185 pk en 280 Nm die Saab de 2300cc motor met lowpressure turbo standaard meegeeft, zorgt ervoor dat je nu echt kan laagvliegen.
De nieuwe topsnelheid van 240km/u en acceleratie van 0-100 in 7,8sec. klinken leuk, maar een echte goed gevoel is de duw in je rug wanneer je het gaspedaal bij 80km/u intrapt. Niet in het tapijt trappen want dan schakelde de overigens perfect en snel schakelende 5-traps automaat twee versnellingen terug en dat is helemaal niet nodig om je voorganger in een protserige duitse bak voorbij te stuiven. De rest van de auto mag nu toch wel zo"n beetje bekend zijn, een schitterde estate (helaas maakt Saab geen combisedan meer) in vector trim.
Het standaard 17’ lichtmetaal met platte banden zorgt voor een nauwkeurig stuurgevoel en hebben ondanks het hoge koppel genoeg grip, zelfs in bochten bij nat weer. Het comfort is van erg hoog niveau, waarbij ik wil opmerken dat de demping mijn inziens nog wel iets stuger zou mogen zijn.
Dit laatste is zo ongeveer wel het enige puntje van kritiek dat ik me kan bedenken.

PROBLEMEN

0,0 zelfs niet met de Vialle lpi installatie.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.