Saab 9-3 SE 2.2 TiD (1998)

autoreview

Saab 9-3

Signalement

Uitvoering9-3 SE 2.2 TiD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf275.000 km
KM-stand laatst275.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste saab

  • 275.000 km

Na 480.000 trouwe kilometers met onze volvo 850 estate is hij met pensioen gestuurd en was het hoog tijd voor een nieuwe, lees andere wagen. onverwacht bij een Saab 9-3 tid van 1998 beland en dan wel om zijn mooie klassieke vorm en de ruimte in de wagen. Ook de vijfde deur met er achter een zee aan ruimte voor onze honden Gijs en Lies.
ondanks de hoge km stand toch de wagen gekozen om de onderhoudshistorie die bij de wagen zat.
de wagen is in prima conditie enkel waren wij op de hoogte van het probleem van de airco.
gelijk naar halen van de wagen de Saabdealer op gezocht en de storing van de airo laten verhelpen.
contact breuk in de sensor. prijs 325 euro

grote beurt

  • 202.000 km

buiten de normen dingen zijn toen ook, vorige eigenaar, de volgende dingen gedaan
embleem vervangen, door liefhebber gejat, en plaatsing van nieuwe antenne , wilde niet meer uitschuiven. totaal bedrag 594,96 euro

storingen b2868 en b1610

  • 215.599 km

naar de garage geweest om de storingen b2868 en b1610 uit te laten lezen. storingen gewist en blijven nadien weg totaal bedrag 104.13

apk keuring

  • 216.201 km

vandaag naar de saab dealer geweest voor jaarlijks APK keuring.
twee lampen zijn vervangen plus koplampbollen en stadslichten vervangen.
wagen mag weer een jaar op de nederlandse wegen rijden met nieuwe APK keuring
totaal bedrag 169,08 euro

luchtmassa meter

  • 216.299 km

De wagen is nog maar paar dagen gekeurd of het welbekende Saab probleem steek de kop op
luchtmassa meter stop er mee. bij dealer laten vervangen daarna rijdt de wagen weer perfect
wel eerst de rekening van 197,71 moeten betalen

inbraakpoging

  • 224.720 km

mensen die niet weten dat iets van mij of van hun is maken een rommeltje van mijn contactslot. Dus dealer komt ter plaatsen slot uitboren en nieuw plaatsen. gelukkig verzekering ontvangt de rekening groot 474.55 euro. nu maar hopen dat ze er vanaf blijven

carter geschuurd

  • 228.106 km

wie wat en hoe, het zal altijd een raadsel blijven maar carter moet wel vervangen worden. wagen is op deze manier wel vaak bij de dealer te vinden maar goed het moet toch gemaakt worden.
carter vervangen, oliedruk sensor en pakking carter maken weer een rekening van 370,09 en weer staat vriendelijk vermeld op de rekening. met dank voor de opdracht en graag tot ziens, iets wat ik toch liever niet doe.

apk keuring

  • 229.351 km

een jaar is toch weer voorbij de nu even de keuring laten uitvoeren.
zonder problemen in orde. Reuze fijn een kleine rekening van maar 67,12 euro. het is de laatste jaren heel wat hoger geweest

motorsteun

  • 230.680 km

vandaag plots probleem met mijn wagen. bij aankomst bij dealer is een motorsteun de oorzaak van het probleem. wagen achter gelaten en laten vervangen. bij ophalen rekening ontvangen van 378,60 euro

ventilatie niet meer in te stellen

  • 232.962 km

de luchtstroom is niet meer aan te passen enkel een stand. na aankomst bij dealer is de diagnose dat de regelaar van de ventilatiemotor het begeven heeft, dus vervangen. rekening 223,90 euro

koelvloeistof lekkage

  • 234.157 km

op en vroege ochtend verrast door een koelvloeistof lekkage, rijden naar de dealer ging nog en daar is het thermostaathuis vervangen, rekening groot 292,62

temperatuur meter schommel

  • 236.660 km

dat is dus sensor vervangen nu ik er toch ben gelijk maar de multisnaar laten vervangen. toch weer een rekening van 186,60 euro maar we rijden weer

apk keuring

  • 245.501 km

de standaard keuring en gelijk airco controleren, de zomer staat voor de deur. geen problemen voor de keuring en ook de airco is nog prima. rekening 220,37 euro

toch een airco probleem

  • 246.288 km

na een poos rijden stopt de airco er telkens mee, na afkoelen motor weer in orde.
saab dealer leest de airco opnieuw in en verwacht dat dit verkeerd is gegaan met het onderhoud.
ontvang geen rekening en leuke regenjas voor het ongemak

trekhaak

  • 250.198 km

de wagen is soms te klein al heeft hij een super kofferbak maar de te vervoeren spullen gaan handiger op een aanhangwagen dus bij saabdealer een trekhaak laten monteren rekening 217,79

koplampwisser en wiellager

  • 252.708 km

het zat er aan te komen de wiellagers zijn goed hoorbaar dus vervangen, ook gelijk de door een saabliefhebber gesloopte koplampwisser laten vervangen totaal 284,31 euro

gloeibougie

  • 261.305 km

hoewel het nog niet echt koud hebben de gloeibougies er moeite mee, gelijk laten vervangen om geen start problemen te krijgen, totaal rekening 181,32

vanaf nu ben ik de eigenaar

  • 275.000 km

de bovenstaande gegevens heb ik kunnen terughalen met de rekeningen en aantekeningen die bij de wagen aanwezig waren bij aankoop.
vanaf nu is het dus mijn werk om de gegevens verder bij te houden.
verder plaats ik voor woensdag ook nog recente foto's van onze SAAB 9-3 TID 1998 5 deurs kleur zwart

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.