Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition (2003)

autoreview

Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition (2003)

Signalement

Uitvoering9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf246.000 km
KM-stand laatst248.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Topper

  • 248.000 km

Ik kocht de cabrio in Februari 2020 in Nederland terwijl ik in het buitenland woonde ( en nog woon). Door de Corona uitbraak kon ik de auto pas in mei bij de vorige eigenaar ophalen waarna ik vanwege gesloten grenzen ook niet gelijk de auto mee kon nemen, maar moest stallen. Het hele weekend dat ik de Saab in ontvangst nam dakloos kunnen rijden en man, wat een genot. Dit
is toch echt een totaal andere wagen dan mijn zwarte 9-3 Anniversary (5d met vast dak).
Uiteindelijk is de cabrio in december op de autotransporter gegaan en heb ik de Saab bij aankomst direct bij de Saab specialist af laten leveren voor een grote onderhoudsbeurt. De vorige eigenaar was met onderhoud niet bepaald scheutig geweest (wat ik bij aankoop al wist). De specialist heeft m de cabrio technisch flink onder handen genomen een veel slijtage delen vervangen/vernieuwd oa motor-ophangrubbers, remschijven, accu, uitlaatdemper, banden, wiel-ophangrubbers, motorolie, krukas-lagerschalen en zo nog een lijstje. De cabrio was van trekhaak en LPG installatie voorzien en die heb ik ook laten weghalen. Tevens is de Saab nu met open SID uitgerust waardoor alle parameters van het motormanagement direct zijn uit te lezen. Na dit alles een tourtochtje gemaakt om eea te testen en ik moet zeggen, een enorme stap omhoog tov mijn eerste rit in NL met de cabrio. Inhalen op een provinciaal weggetje is een fluitje, even richting aangeven naar links, uitwijken naar links en het gaspedaal iets indrukken waarna de kickdown inschakelt het toerental lekker oploopt, de vaart erin komt en dan de automaat weer opschakelt waarbij de trekkracht eindeloos lijkt, een klein en veilig feestje. Het is overigens sowieso een feestje om met een Saab cabrio te rijden. Zo zwaaide een wildvreemde meneer naar me om te stoppen omdat hij wilde weten hoe oud de Saab is en hij zijn bewondering aan mij wilde overbrengen. Ja met deze Saab meer nog dan met mijn 5 deurs hatch, rij je altijd, zoals Jeremy Clarckson eens zei over Saab rijders, altijd met een glimlach, zo van "Ik weet iets wat jullie niet weten"

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.