AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Rover 620i (1993)

autoreview

Rover 600-serie

Signalement

Uitvoering620i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf100.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mijn 620i is een van de eerste 600"s in Nederland.

Hij werd toen uitgeleverd aan alle dealers in Nederland, in een uitvoering zonder meegespoten bumpers.(standaard bij de i) Gelukkig zijn de bumpers bij mij later wel gespoten.(werd ook standaard vanaf modeljaar "94)

Op de allereerste serie zit in principe bijna niets.
(geen ABS,geen airco,geen airbags,geen Rover stoelen)
Wat ie wel heeft is een superbetrouwbaar Honda blok, en een (zeker voor die tijd) technisch geavanceerde multi -link achterwielophanging.
(Volkswagen komt daar met de Golf nu pas mee).
Dit betekent lekker veel beenruimte voor mij en mijn 1 meter 93.

Beste koop is de 620 Si uit "96 (2 liter Honda blok, airco, ABS, airbags, en betere Rover 800 stoelen).
Nog mooier is de 623 met 163 pk.Deze kom je echter maar heel zelden tegen in Nederland (ongeveer 60 van verkocht)
De turbo (200 pk) is heel snel maar gaat ook vaak heel snel stuk(en is ook bijna niet te krijgen.

De 1.8 K serie van Rover(na 96 in de 600 gekomen) is an sich wel betrouwbaar(lag ook in de Lotus Elise). Is echterniet ontwikkeld voor de 600 en ook niet zo smeuig.
De diesel is een afrader. Het PSA blok is goed, maar na 100.000 km ontstaan er heel vaak problemen met de kabelboom.

Zorg ervoor dat de uitlaat in orde is (het duurste is de voorpijp en die is niet als Accord variant bij de Kwik - fit te krijgen).
Pas op voor slecht onderhouden leasegebakjes bij obscure handelaartjes (doorgeknipt draadje van het ABS lampje, en je bent zo 1500 euro verder!)
Laat ook alles wat verlaagd en versjonniet is links liggen.

Er zijn nog steeds goede exemplaren van eerste eigenaren te krijgen, voor prijzen waar je bij een tweedehands Honda Accord alleen van kunt dromen.

PROBLEMEN

-Hirschmann antenne wilde niet meer omlaag.

-Kofferbakverlichting wilde niet meer aan

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren