Rover 620 Di Cambridge (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 620 Di Cambridge |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 102.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Vanaf het eerste moment dat ik ’m zag was ik verkocht: wat een beauty. En wat een prima optiepakket heeft die Cambridge uitvoeringe. Alleen jammer dat er geen cruise control op zit.
Qua uiterlijk ingetogen chique met een echte Britse uitstraling zoals bijv. ook Jaquar dat heeft. Het interieur van de Cambridge uitvoering is erg mooi, met name het crème kleurige leder.
Zuinige auto: gemiddeld 1 op 16,8.
Betrouwbaar (zie sectie ’problemen’)
Geen roest.
Heerlijke cruise auto: voelt zich het beste thuis op lange ritten op de snelweg. 180 op de Autobahn rijdt comfortabel. Zeker geen sportieve auto. Sinds ik deze auto heb ben ik een rustige rijder geworden. De trekkracht onder 2000 is matig, daarboven goed.
Ook al bieden de stoelen niet al te veel steun, ze zitten verder prima. De ruimte achterin is niet groot voor zo’n forse auto. De achterportieren zijn wat krap wanneer je een peuter in een kinderzitje moet zetten.
De dieselmotor is goed hoorbaar bij een koude motor maar als de motor warm is en je niet te hoog in de toeren rijdt is het geluidsniveau prima.
Grote brandstoftank, grote kofferbak. De beugels aan de kofferbak komen snel tegen de bagage aan. Een bekerhouder ontbreekt maar de opbergvakken bieden verder voldoende ruimte.
Omdat we vanwege de ruimte een stationwagen willen, kopen we geen Rover meer (naar mijn mening horen Rovers en Jaguars sedans te zijn, de stations vind ik niet mooi). Anders zouden we zeker een Rover 75 op diesel kopen.
PROBLEMEN
* Goodyear banden cupten snel en dat komt het rijgenot zeker niet ten goede en je moet om de haverklap je banden laten balanceren. Na over gestapt te zijn op Toyo banden is dat probleem opgelost
* afgebroken kunststof onderdeel van het mechanisme van het electrische raam. Een kennis heeft het onderdeel op de draaibank nagemaakt en nadat ik het gemonteerd had heb ik nooit meer ergens last van gehad (kosten: 0)
* één keer is het motormanagement lampje aangegaan en wilde de auto niet meer starten. Mij garage heeft de foutcode (mbt de luchtmassameter) gewist en alle problemen bleken verholpen (kosten EUR 50)
* de lampjes in de koplampen gaan maximaal een jaar mee. Vind ik wel kort ook al rijdt ik altijd met het licht aan.
* her en der ’zweet’ de motor redelijk wat olie. Afgezien dat je het kan zien merk je er niets aan (geen olieverbruik)
* condensor van de airco is een keer lek gegaan (kosten vervangen EUR 385)
* veel kleine rammeltjes bij bepaalde toerentallen in bepaalde versnellingen.
Onderhoudshistorie naast de gebruikerlijke zaken als olie, filters enz bij onderhoudsbeurten:
188000km - nieuwe ruitenwissers
183000km - nieuwe achterbanden
180000km - nieuwe condensor airco vervangen
168000km - nieuwe remblokken achter + nieuwe uitlaat en achterdemper
145000km - nieuwe voorbanden
125000km - distributieriem (was formeel pas bij 140000km nodig)
120000km - nieuw achterbanden + nieuwe ruitenwissers
111000km - nieuwe voorbanden
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.