Rover 45 2.0 V6 Club (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 45 2.0 V6 Club |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na enkele honderden km viel het mij op dat de aangename interieur stilte op goede en vooal zeer goede (Nederlandse) wegen op minder goede en vooral slechte (Belgische) wegen verknoeid werd door BANDENGELUID afkomstig van de 195/55 15H exalto Michelin banden !
Zo had ik de indruk als ik op de A76 tussen België en Duitsland reed in een Rolls te zitten, qua rijstilte maar in een Lada als ik op vliegtuigasfalt zat!
En alle maten daartussen afhankelijk van de staat van de weg.
Daarop besloot ik op stalen 14" velgen (Honda Civic) 185/65 Goodyears te laten leggen (volgens een automagazine stille banden ) en inderdaad het bandengeluid is nu merkbaar stiller zonder dat echter het hoorbaar verschil tussen slechte, redelijke en goede wegen verdwenen is.
Ook op gebied van ophanging is er eerder gekozen voor sportiviteit dan voor comfort zonder te willen zeggen dat deze oncomfortabel zou zijn.
De instap en zitruimte voorin is goed (1.92m) maar achterin veel minder.
Het zetelcomfort was na een vakantietrip van 500km nog goed want niemand kwam geradbraakt uit de wagen!
De cruiscontrol heb ik eenmaal uitgeprobeerd maar is een overbodige en mogelijk gevaarlijke optie want men heeft als bestuurder nog zo weinig om handen dat men in slaap dreigt te vallen!
De airco is prettig bij zeer warm weer op de A-baan, bij snelheden tot ong. 80km laat ik liever mijn raam zakken om niet zo een eng gevoel te hebben! Bij hogere snelheden wordt het windgebulder hinderlijk.
Het verbruik blijft bij een rustige rijstijl en goede omstandigheden (geen stad) beneden de 10 liter.
De koffer kan met plat gelegde achterleuning nog net een koersfiets met uitgenomen voorwiel slikken!
De automaat is een zegen met de actuele inflatie aan versnellingen, de overbrengingsverhoudingen zijn erg lang gekozen i.v.m. manuele 5 bakken V1000 = 41km bij 75 V6 20 met man.5-bak V1000= 33km waarom dat die manuele bakken zo kort gekozen worden t.o.v. automaten is mij een raadsel !
PROBLEMEN
Na enkele honderden km had de motor de neiging stil te vallen na een koude start en met warme motor voor een rood licht wat hij dan soms ook deed maar soms ook niet.
Daarbij blies de motor een weinig olie terug richting luchtfilter.
Na veel zoekwerk wat niets opleverde kwam ik bij reiniging van luchtfilterkast (deze was na een 10000km danig besmeurd met motorolie) erachter dat de rubberen verbindingsslang tussen luchtfilterkast en inlaatspruitstuk niet goed aangekoppeld was met valse lucht als gevolg!
Na vervanging van deze verwrongen slang (met enig aandringen) waren beide problemen uit de wereld.
Het olie terugblazen blijft echter beperkt bestaan!
Probleem 2 : geen verwarming meer wat niet meer was als een los gesprongen klemmetje wat snel verholpen werd in de garage
Probleem 3 : gekraak in de achteras verholpen in de garage.
Probleem 4 : loszittend kopperslot, zelf verholpen
Probleem 5 : gerammel in achteras bij oversteken van overweg in slechte staat nog niet verholpen!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren