Rover 45 1.8 Club (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 45 1.8 Club |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 7 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Dit is mijn tweede Rover en destijds niet lang hoeven aarzelen, om er weer een te kopen. Het is een heerlijke comfortabele auto met een mooie klassieke uitstraling. Ik houd niet zo van die hypermoderne koetsen zoals de Astra of Golf. Daarnaast steekt de aanschafprijs gunstig af tegen de concurentie en is de auto voorzien van een redelijke standaard uitrusting. Wel was de levertijd erg lang. Dit had te maken dat de door mij bestelde kleur (steel blue metallic) eruitging, maar gezien de grote vraag hebben ze alsnog een batch auto’s gemaakt in deze kleur. Ik heb destijds bijna 5 maanden gewacht, maar daarbij moet ook vermeld worden dat mijn dealer er alles aan gedaan heeft, om mij tevreden te houden.
De stoelen zitten heertlijk en de cvt-automaat werkt heel goed. Naast de cvt-stand, heeft hij ook een sportstand, waarbij de motor zo’n 100 toeren extra maakt en de auto trekt als een tierelier. Tevens kan handmatig geschakeld worden via 6 electronische versnellingen.
De paar mindere zaken zijn het feit dat hij redelijk wat geluid maakt. Ook redelijk veel windgeruis. Daarnaast is de kwaliteit van de lak minder dan die van mijn vorige Rover.
Begin dit jaar had ik mijn auto willen inruilen voor een nieuwe 45, echter door alle perikelen rond dit merk heb ik mijn jacht uitgesteld en enkele weken geleden een nieuwe Toyota Avensis besteld.
PROBLEMEN
In tegenstelling tot de eerdere Rover 400 (416Si) gaf deze auto mij meer problemen.
De sensor van de automaat begaf het na ongeveer 14 maanden. Dit is onder garantie verholpen. Tevens waren de vanuit de fabriek gemonteerde lampen niet van echt goede kwaliteit en de koplampen waren beide binnen het eerste half jaar reeds (onder garantie!) gratis vervangen.
Zoals gemeld is de lak kwaliteit van minder niveau dan voorheen. Er zitten veel sneller krasjes en putjes op dan bij mijn vorige Rover. De dealer wijdt dat aan de millieuvriendelijke moderne lakken.
Na 30.000km moesten de voorbanden al worden vervangen en bij de laatste beurt in maart ook de voorste remschijven. Wel erg snel. Bij de vorige auto zaten bij ruim 67.000km nog de originele schijven erop. Ondanks de zelfde rijstijl.
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Klokje rond Rover 45 2.0 IDT

Rover 45 1.8 Sterling Steptronic (2000)

Rover 75 2.5 V6 Classic (2000) - 405.772 km - Klokje Rond

Test Porsche 911 Carrera T - lichter, luider, leuker

Bugatti EB112: dertig jaar geleden droomde wederopgestane merk van supersedan

Lezersreacties (0)
Reageren