Renault Vel Satis 2.0 Turbo 16V Privilge (2005)

autoreview

Renault Vel Satis
Renault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel SatisRenault Vel Satis - interieurRenault Vel Satis - interieurRenault Vel Satis - interieur

Signalement

UitvoeringVel Satis 2.0 Turbo 16V Privilge
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst150.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 27 jaar Saab overgestapt op een gelijkwaardige Renault.

De Renault Vel Satis is een zeer confortabele reisauto die mij probeemloos van A naar B brengt.

Zitcomfort is geweldig ( beter dan de Saab) en ook in prestaties doet de auto niet onder voor de Saab. De hoge zit is geweldig alleen in ergonomische zin zouden naar mijn gevoel een aantal zaken wat beter kunnen. De plaatsing van schakelaars tussen asbak en kastje op de middenconsole is niet ideaal. Ook de elektronische snufjes zijn niet allemaal even praktisch.

Wat wegligging betreft is alles wat indirecter maar de auto doet zonder te protesteren exact wat je wilt.

Brandstofgebruik ligt (bij dagelijks gebruik grotendeels op de snelweg) op een zeer acceptabele 9.3 ltr op 100 km.

Vormgeving is altijd een punt van smaak en het is bij de Vel Satis ongetwijfeld of je vindt hem mooi, of niet. De vorm is echter zeer praktisch waardoor je zowel in de normale zitruimte geen klagen hebt maar ook als er eens een keer iets groots vervoerd moet worden (een eenpersoons bed) nog goed uit de voeten kan.

Kortom een geweldige auto.

Inmiddels heeft de auto 15000 km gelopen en is er in mijn mening niets veranderd. Het is en blijft een geweldige auto. Wel wat trillen bij het remmen gehad maar dit is door de dealer zonder problemen vlekkeloos opgelost.

Het enige minpunt wat ik tot nu toe kan noemen zijn de ruitenwissers met regensensor die een geheel eigen leven lijken te leiden en niet altijd dat doen wat je verwacht.

Update 17 november 2006: De auto heeft nu bijna 70.000 km gelopen en is bijna 2 jaar oud. Ben afgelopen winter op winterbanden gaan rijden en heb bij de overstap naar de zomerbanden de voorbanden laten vervangen door Michelins in plaats van de oorspronkelijke Conti’s. Dit leverde een behoorlijke winst in wegligging (die al geweldig was) en confort ( ook al geweldig) op.

Verder nog altijd zeer tevreden over auto en dealer.

PROBLEMEN

Trillen bij remmen. Schijven etc. onder garantie vervangen.

Laatste Update

  • 150.000 km

De auto weer ingeleverd bij Renault. Ben tot op het laatst heel erg tevreden geweest. Het enige negatieve puntje dat ik kan noemen is de onoverzichtelijkheid van de carosserie. Verder mag je geen haast hebben bij het starten: contact aanzetten, gordel om en dan starten. Doe ik dat niet dan zijn er een aantal computergestuurde functies die gewoon niet werken. Afzetten en opnieuw beginnen en alles is perfect. Ook nemen na 4 jaar de rammeltjes toe. Het blijft een Renault

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.