Renault Trafic (2011)

autoreview

Renault Trafic (2011)

Signalement

UitvoeringTrafic
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst34.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe ervaring...

  • 5.000 km

Een door de praktijk gedwongen keuze, werd aan mij geleverd door de Renault dealer in Groningen, juni 2011.
Voor mijn taxionderneming te Roden had ik een grotere wagen nodig, met name voor de luchthavenritten.
Hoofdzakelijk naar Schiphol en Düsseldorf vanuit Drenthe en Groningen.
Na 6 jaren BMW te hebben gereden, 7 en 5 series, met zeer veel genoegen overigens, is nu de keuze gevallen op een Renault Trafic.
Het was voor mij een keuze met het hoofd, niet met het hart, maar dat moge duidelijk zijn.
Wie droomt er van een Renault.. en wie niet van een BMW.
Maar goed de klant betaald en bepaald dus ook.
Men wil meer ruimte,comfort en graag een hoge zit.
Welnu dat biedt deze Trafic "Passenger".
Ik wilde de uitvoering met 150 pk en 6-bak.
Uiteraard een diesel.

Voor de langere ritten leek mij iets meer vermogen rustiger rijden.
Per jaar reed ik met de BMW's ronde de 70.000 km.
Dat krijgt de Trafic dus ook minimaal voor zijn kiezen ( lees banden )
Via een gezamelijk inkoop voordeel kon ik vanuit financieel oogpunt niet om de Trafic heen.
Verder eis ik niet zoveel van een auto, op een paar belangrijke zaken na, als airco en navigatie en in de winter een goede verwarming, zeker in een " bus"
En natuurlijk een knappe verschijning, maar hierover valt te twisten natuurlijk.
Ik had echter wel mijn bedenkingen mbt tot de kwaliteit van Renault.
Maar ik dacht, een nieuwe wagen, wat kan mij gebeuren.
De eerste kilometers waren snel gereden, binnen 2 weken 5000 km.
Zeer aangename kilometers overigens, lekkere hoge zit, comfortabele stoelen, navigatie af fabriek, auto airco, radio/cd etc.
Alle clienten reageerden erg goed op deze wagen, precies zoals ik had gehoopt.
Comfortabel, ruim, stil en snel..als het moet.Helemaal goed dus.
Tot nu toe geen problemen gehad met de wagen.
Bij de eerste gereden km wel een geratel opgemerkt in de versnellingsbak.
Voornamelijk op woonwijksnelheid.
Na een korte proefrit door een van de monteurs is dit ook door de dealer bevestigd.
Dit was wel een domper op het gevoel welk rond een nieuwe auto hangt.
Kijken hoe dit afloopt.

gemiste kans...

  • 34.000 km

Inmiddels staat de teller op 34.000 km.
Vele van deze zijn snelwegkilometers.
De Trafic heeft zich als een als een zeer aangename werkplek ontpopt.
Je mag natuurlijk niet verwachten dat hij zijn kilomerers geheel geruisloos verwerkt, maar toch redelijk stil en uiterst acceptabel voor zo'n grote people mover.
Ik had de 7-persoons uitvoering gekozen, met 2 zeg maar captains-chair voorin ( niet in leer verkrijgbaar )
Dus ben je met 1 client op pad, dan heeft zij of hij een riante "zitmachine".
Indien men als passagier achterin wenst te zitten, dan is het veercomfort nog verbluffend goed.
Iets waar ze bij Ford ( Transit) wat van kunnen leren...

Het gemiddeld verbruik lig op 8,1 ltr, dus 1 op 12,3, en dat is heel netje dacht ik.
Want meestal rond ik de max snelheid naar boven af.

De gekozen uitvoering, met extra cabine kachel voor de passagiers achterin, blijkt ook nog een extra standkachel te hebben !
Lekkerrrr...bij een koude start ( onder nul ), zoals ik er inmiddels 2 van heb mogen ervaren.

Starten, papieren invullen, wegrijden en aan het eind vd straat is de inblaaslucht warm..! Zo hoort het.
De winterbanden zijn inmiddels ingereden, dus kom maar op met die sneeuw.
Het onheilspellende geratel in de versnellingsbak is heftiger geworden inmiddels.
Na 3 maanden heen en weer gemail hierover de afgelopen maanden ben ik niets opgeschoten.
Zelfs een "bakkenexpert" uit Friesland heeft het geratel geconstateerd na een proefrit, en geconcludeerd dat dit niet acceptabel is voor zo'n jonge wagen.
De dealer is, na eerst te hebben getwijfeld, achter de veilige brede rug van de Renault importeur gaan hurken, onder het hoofdstuk "produkt eigenschap".
Inmiddels heb ik de rechtsbijstand van DAS ingeschakeld.

Renault, Renault !!!

Eerst was het de bedoeling om de Ford Galaxy ( 2004 )te vervangen door een Espace,
maar daar zie ik de komende 30 jaar even van af.
Gemiste kans....

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.