Renault Scénic RXE 1.6 16V (2001)

autoreview

Renault Scénic
Renault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieur

Signalement

UitvoeringScénic RXE 1.6 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In de zomer van 2000 heb ik deze auto aangeschaft vanwege het leuke ontwerp en de vele praktische mogelijkheden. Met 1.6 16v (op LPG) is het geen sprinter maar hij kan goed meekomen in het verkeer, het geluid wat minder gemogen. De wegligging op zich is goed, door de hoge carroserie en de comfortabele vering is het echter geen bochtenridder. Sterk punt vind ik de veelzijdige mogelijkheden met de achterstoelen. Je kunt ze separaat verschuiven, omklappen of er uit nemen. Soms lukt het voorover klappen van de zittingen echter niet altijd. In testverslagen wordt de ’platte’ positie van het stuur vaak bekritiseerd. Ik heb daar geen problemen mee.

Update 21-03-2007:
Inmiddels is hij ingeruild voor een Skoda Roomster. Ik heb afscheid genomen van een merk dat qua ontwerp af en toe brilliant kan zijn maar helaas nog veel moet doen aan de kwaliteit.

PROBLEMEN

Ook ik heb problemen gehad met de pen-bobines. Ze zijn allemaal al vervangen. Ik heb nu een reserve-exemplaar bij me zodat in geval van nood er meteen een nieuwe in gezet kan worden. Bij 43.000 km moesten mijn remschijven vervangen worden. Dat is veel te vroeg. Een keer wou mijn raam niet meer omhoog (bij een zware sneeuwbui, erg prettig). Het motortje moest toen vervangen worden. Ook werkt het omklapmechanisme van de achterstoelen niet altijd.
De Renault-dealer in Drachten (laatste bezoek in 2003) kan ik helaas niet aanbevelen.

Update 21-03-2007:
Op de eerste dag van onze zomervakantie ging de waterpomp lekken. Gelukkig was dat nog in Nederland dus kon ik een andere auto regelen. Hij had toen al zo’n 190.000 km achter de kiezen dus hier treft Renault geen blaam. Drie dagen voor de inruil begaf alweer een pen-bobine het, dat maakte het afscheid van mijn Scenic no makkelijker.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.