Renault Scénic RXE 1.6 16V (2000)

autoreview

Renault Scénic
Renault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieur

Signalement

UitvoeringScénic RXE 1.6 16V
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Motor: de 107 kp motor rijdt soepel, goede trekkracht in 4e en 5e versnelling, maakt rijden ook met veel bagage plezierig, geluidsniveau is goed.
Afwerking: stoelen zijn goed, materiaal is slijtagevast, gemakkelijk schoon te maken; andere onderdelen zijn minder goed en slijtagevast zoals bijv. stuurwiel en schakelknop.
Lak: als die auto regelmatig schoon wordt gemaakt is de lak ook na 5 jaar nog in hele goede staat.
Airco werkt redelijk (een automatische airco zou beter zijn), warmteweerend vooruit is aan te bevelen, onderhoud airco duur.
Rijgedrag: in bochten voelt de auto te zacht (kantelt sterk); hetzelfde geldt voor het rijden over drempels; gevoelig voor wind; verder goede wegligging.
Betrouwbaarheid: matig; in de eerste 3 maanden bleef de auto 3 keer liggen en moest worden afgesleept (problemen met de ventielen en electronica); daarna regelmatig problemen met afslaan van de motor, die niet konden worden verholpen door de dealer

PROBLEMEN

De volgende lijst spreekt voor zich zelf:

(1) loszittende bougies, bobiene 4x afdichten (km 49 000), kosten Euro 15.-; (2) motorschade (km 59000), kosten 2000.- Euro 40% ten laste van mijn rekening; (3) accu defect (km 89000), kosten 80.- Euro; (4) uitlaatdemper kapot (km 106 000), kosten 170.- Euro; (5) schokdemper achteren kapot (km 112000), kosten 210.- Euro; (6) ruithefmechanisme rechts voren defect (km 131000), kosten 350.- Euro; (7)
slijtage remschijven voor en achter (km 110000), kosten 350.- Euro; (8) ruithefmechanisme links voren defect (km 150 600), kosten 350.- Euro; (9) bobiene kapot (km 155 000), kosten 100.- Euro; (10) waterpomp kapot (km 157 300), kosten 1100.- Euro; (11) spanningssysteem niet goed ingesteld (km 157 500) met als gevolg motorschade van 2100.- Euro; (12) ca. 2-3 halogeenlampen gingen per jaar kapot (kosten ca. 15.- Euro per lamp), in het totaal dus ca. 200.- Euro, dealer kon probleem niet verhelpen.

Verder wordt opgemerkt dat klein en groot onderhoud door de Renault dealer is uitgevoerd volgens richtlijnen van Renault. Dat bracht in de loop van de jaren weer kosten van meer dan 1500.- Euro met zich mee.

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.