Renault Scénic 1.5 dCi 105 Tech Line (2008)

autoreview

Renault Scénic 1.5 dCi 105 Tech Line (2008)

Signalement

UitvoeringScénic 1.5 dCi 105 Tech Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst186.700 km
Lezerswaardering: 77%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 16.500 km

Na bijna 2.5 jaar met veel plezier in onze vorige Scenic op lpg te hebben gereden moest er een nieuwe komen. Omdat mijn vrouw teveel kilometers maakt moest ze overstappen op diesel. Alweer een Scenic dus. Wat we over het algemeen van de Scenic vinden ga ik niet herhalen. Dit kun je lezen in de review van de vorige Scenic.

De nieuwe Scenic is een stuk luxer als de vorige. Als extra's ten opzichte van de vorige zit er xenon verlichting, half lederen bekleding, navigatie, bluetooth en een 4 x 40 watt stereo met mp3 speler op. Qua rij ervaring is er geen verschil met de vorige Scenic.

Het kwaliteitsgevoel is wat minder. Het panoramisch dak kraakt, de keyless entry werkt niet perfect. De deuren ontgrendelen niet automatisch wanneer je het portier wilt openen. Je moet vaker aan de deurklink trekken om de deur te openen. Om de deuren te sluiten moet je nu ook vaker op de portier knop drukken. De automatische parkeerrem gaat moeilijk van de rem bij het wegrijden. Deze dingen moeten bij de eerste beurt worden nagekeken.

Het navigatiesysteem geeft som te laat de aanwijzingen, of geeft verkeerd weer. Wanneer we vlak bij de bestemming zijn laat het systeem ons nog een paar extra rondjes rijden.

De diesel heeft veel extra power ten opzicht van de benzine auto. Vooral de lage toeren tijdens de lange ritten is prettig. Er is een stuk meer rust aan boord.

De vorige auto had ook wat aanloop problemen en die zijn bij de eertse beurt opgelost. We verwachten dat dit ook weer gaat gebeuren. We zijn dus weer tevreden over de auto.

Grote beurt

  • 20.000 km

De auto is voor een grote beurt geweest. Het volgende moet gebeuren:

Geleiders panoramisch dak en een sensor van het achterportier moet worden vervangen.vervangen.

Bluetooth werkt niet goed dus wordt een normale carkit ingebouwd.

Kleine update

  • 30.000 km

De genoemde problemen bij de grote beurt zijn opgelost. Alles werkt nu weer naar behoren en weer zoals we gewend zijn met de vorige auto.

De bluetooth carkit is een verbetering ten opzichte van het vaste systeem. Wel is er weer zo'n lelijk ding ingebouwd, maar ja...

Grote beurt

  • 48.000 km

Bij 40.000 km een grote beurt laten uitvoeren. Het rubber van de voorruit was losgeraakt. Hiervoor is een nieuwe geplaatst. Verder regulier onderhoud en geen problemen.
Het navigatiesysteem is nog regelmatig de weg kwijt.

60000 km. beurt

  • 60.000 km

2 nieuwe achterlichtjes en de achterruitenwisser zijn vervangen. Verder geen bijzonderheden.

Wordt gestoord van de radio

  • 72.000 km

De ontvangst van de radio is niet goed. Het ding stoort te pas en te onpas. Vandaag is de auto bij de garage geweest en doorgemeten en men kan niets vinden. Er wordt nu een antenne besteld om te kijken of hier de storing in zit. Maar even afwachten dus.

Verder zijn de 2 voorbanden vervangen. 18.000 km eerder dan de vorige Scenic. Maar het blijft gewoon een heerlijk comfortabele auto om te rijden.

16-01-2011 Storing opgelost

  • 72.300 km

Uiteindelijk is de boosdoener van de radiostoring gevonden. Er is een kabeltje doorgebrand van de achteraf ingebouwde audio connection box. Als je het ding niet gerbuikt kom je er dus ook niet achter. De radio doet het weer goed.

80.000 km. beurt

  • 81.899 km

Het was alweer tijd voor een grote beurt. Buiten de standaard dingen zij alleen de remblokken achter vervangen, en is de auto opnieuw uitgelijnd.

De weg kwijt

  • 97.000 km

Toch maar eens foto's toegevoegd bij de review.

We hebben net een retourtje Parijs en een week vakantie in de Moezel gehad. De auto heeft zich goed gehouden. Heerlijk comfortabel heen en weer gereden. De raam mechanismes beginnen wel wat te kraken.

Alleen het navigatiesysteem was regelmatig in de war en supertraag. De files werden aangegeven op de verkeerde plaats. Als er een file werd aangegeven dan stond deze er niet. Werd er geen file aangegeven dan stond deze er wel.

Ook een keer omgereden omdat er 3 km stilstaand verkeer zou staan. Na een omweg van 15 minuten komen we weer op de snelweg uit en halen een vrachtwagen in die we vlak voor de zogenaamde file al eens een keer hadden ingehaald.

Nu maar op naar de 100.000 km beurt.

100.000 km. beurt (10-07-2011)

  • 101.000 km

Afgelopen week heeft de auto de 100.000 km. beurt gehad. Als bijzonderheid was dat er een nieuwe achterruitenwisser op de auto is gezet.

Op naar de 120.000 km.

Beurt

  • 125.000 km

De auto heeft net weer een beurt gehad. Er waren geen bijzonderheden.

Beurt

  • 145.500 km

De auto is weer voor een beurt geweest. De distributieriem is vervangen, er zijn 4 nieuwe banden en nieuwe remblokken opgekomen. Voor de rest geen bijzonderheden.
Op naar de volgende beurt.

Bestuurdersstoel wordt minder (15-07-2012)

  • 163.400 km

De bestuurdersstoel wordt in een keer minder. Het begint door te zakken en dit heeft veel invloed op het comfort. Dit valt mij een beetje tegen. Binnenkort weer een beurt en dan op naar de laatste kilometers. Bij 180.000 is het einde contract.

Beurt + apk (28-07-2012)

  • 165.000 km

Gisteren heeft de auto een beurt + apk gehad. Op een paar lampjes en wisserbladen na geen bijzonderheden.

Gisteravond viel het vermogen weg toen ik op de snelweg reed en kreeg ik een melding: "Inspuiting controleren". Ook ging het lampje service branden. Na 10 seconden pakte de auto weer op en ging vrolijk verder. Ben benieuwd wat de laatste 15.000 kilometer gaat brengen. Voorbode?

Controle inspuiting (09-08-2012)

  • 166.000 km

Afgelopen dinsdag kregen we opnieuw de melding controle inspuiting. We zijn naar de dichsbijzijnde garage gereden en daar is de auto uitgelezen. Er blijkt een sensor voor het meten van de lucht kapot te zijn.
Vandaag is deze gerepareerd.

Laatste kilometers

  • 182.600 km

We zijn in de laatste fase beland. De afgelopen maanden probleemloos gereden. Op vakantie naar Zuid Frankrijk geweest en de tent en uitrusting gaan er probleemloos in. De terugreis was ongeveer 1200 kilometer en in deze auto is dit een makkie.

Probleem met de stoel lag aan mijn eigen rug en daar heb ik de laatste maanden geen last meer van gehad.

De nieuw auto? Renault grand Scenic of Ford Cmax. Morgen proefrijden.

Einde contact

  • 186.700 km

Volgende week komt de nieuwe auto, het is een Citroën Ds5 1.6 e hdi geworden.

En de Scenic? Die ga ik missen. Ruimte, comfort en de heerlijke hoge zit. Minpunt vind ik het materiaal gebruik. Krasgevoelig, stoelen worde gauw smerig en er is in ht halfleren gedeelte een scheur gekomen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.