Renault Mégane RN 2.0 (1996)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mégane RN 2.0 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 105.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Bij stand 180000: Het enige dat bevalt aan de auto is het comfort. De rest is om te huilen. Alles kraakt en piept en de auto heeft meer in de garage dan buiten de garage gestaan. De auto is altijd dealeronderhouden maar vaak werden problemen niet direct opgelost en werd mij keer op keer gemeld dat dit probleem toch nooit voorkomt. Ik heb echter nog nooit een probleem gehad met het gassyteem, met het benzinesysteem wel.
Bij stand 204000:
Ben naar een andere garage overgestapt bij 180000 km, geen dealer meer maar een Renault garagebedrijf. Volgens dealer hydraulische pomp van de automaat stuk (stug volhouden terwijl ik sterk de indruk had dat dit nooit het probleem kon zijn vanwege de syptomen; alleen bij koude start, warm nooit), volgens het andere was het of de magnetische kleppen of de massa. Het bleek de massa te zijn. Nu reeds 24.000 kilometer verder en buiten het normale onderhoud alleen een waterpomp, een kapotte voorveer en een lichtschakelaar. De review is dus wel positiever geworden.
Bij stand 221000:
Alleen een probleem gehad met de regelschuif, nieuwe erin en deze bleek achteraf ook niet goed te functioneren. De garage heeft vanalles geprobeerd (dacht niet meer aan de schuif, was immers vernieuwd). Uiteindelijk zijn ze er achter gekomen dat de nieuwe schuif niet goed was. Alleen een rekening gehad voor de schuif, hulde. We blijven nog maar even doorrijden.
PROBLEMEN
Automaat slipte door, complete revisie automaat.
Backfire door kapotte bobines (niet direct opgelost)
Opname-element kapot (tbv snelheidsmeter)
3 keer in twee jaar een accu (2x onder garantie)
Lagers van de distrubitieriem kapot daardoor de riem veel te vroeg moeten vervangen.
Benzineleiding gescheurd waardoor de benzine over het motorblok sproeide, kon gewoon blijven rijden omdat ik op gas reed. Gevaarlijke situatie en dit gebeurde vlak na een grote beurt!
Gasklephuis vervangen (na 3 keer in de garage te zijn geweest)
Drukregelaar benzineinjectie kapot.
Nu is de hydraulische pomp kapot van de automaat (weer minimaal EUR 1000,-), auto gaat er nu dus uit. Voor mij geen Renault meer.
Dit is dus naast het ’reguliere’ onderhoud. Want ook hier komt alles veel te vroeg. Alleen bandenslijtage is zeer laag (>70.000 met de voorbanden)
Overgestapt naar andere garage
181000 km : massa ipv hydraulische pomp
189000 km : Waterpomp
196000 km : Gebroken voorveer
198000 km : Lichtschakelaar (tijdens beurt/apk ontdekt)
210000 km : Regelschuif
221000 km : Einddemper
227000 km : Verkocht, Renault Laguna 1.9DCO uit 2003 gekocht
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.