Renault Mégane Grand Tour 1.5 dCi 80 Expression Comfort (2005)

autoreview

Renault Mégane Grand Tour
Renault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieur

Signalement

UitvoeringMégane Grand Tour 1.5 dCi 80 Expression Comfort
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf30.000 km
KM-stand laatst180.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 70.000 km

De Megane is een ruime auto met een leuke uitstraling. De binnenkant is minder degelijk afgewerkt als een Skoda Octavia of VW Bora. De stoelen zijn relatief eenvoudig maar bieden voldoende comfort. De handgrepen aan de deur aan de binnenzijde van de auto blijken zeer slijtage gevoelig. De toplaag laat snel los. De lak van de auto is zeer gevoelig voor steenslag.

De 100 kW zijn voldoende om goed mee te komen in het verkeer maar het had van mij wel wat meer mogen zijn.

Het vervangen van de lampjes in de koplamp unit is een drama. Dit is eigenlijk niet te doen. Als je het toch probeer is het resultaat pijn in de armen, vingers en pols en een koplamp die het nog steeds niet doet.

PROBLEMEN

  • 180.000 km

70.000 km: Linker achterdeur kan niet meer ontgrendelen (garantie)
70.000 km: Problemen met stroomvoorziening waardoor alles uitviel tijdens het rijden (garantie)
70.000 km: Problemen met lager van de veerpoot (garantie)
80.000 km: Turbo kapot (2250 euro)
150.000: Verdamper airco kapot
160.000: Lagers achterwielen kapot
170.000: Walmt enorm en vermogen minder. Probleem verdwenen toen ik bij garage was
175.000: EGR klep vervangen (350 euro)
176.000: Linker achterlager kapot met als gevolg 1500 euro kosten
(lijst niet volledig)

De lampjes in de koplampen zijn erg vaak kapot en bijna niet zelf te vervangen.

Op zoek naar een nieuwe

  • 180.000 km

Na vijf jaar moest het ding echt weg. Kosten liepen snel op. Afschrijving op de Renault was alleen al 20.000 euro in bijna 4 jaar tijd. De kosten van de reparaties van het laatste jaar durf ik niet op te tellen.

De laatste 5 jaar heb ik 30.000 euro afgeschreven op Renaults (eerder had ik een Laguna).

Voor mij geen franse auto's meer. Zocht naar een VW, Skoda, Volvo of Ford. Uiteindelijk is het een Skoda Octavia geworden.

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.