Renault Mégane Grand Tour 1.5 dCi 100 Expression Luxe (2004)

autoreview

Renault Mégane Grand Tour
Renault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieur

Signalement

UitvoeringMégane Grand Tour 1.5 dCi 100 Expression Luxe
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Begin 2004 op zoek naar een nieuwe leaseauto, model stationwagon. Eerste keus was een 307 break, maar een proefrit in een Mégane was doorslaggevend om toch de Renault te kiezen. De volgende dag besteld en
na 12 weken afgeleverd (juli 2004).
Inmiddels 53000 km gereden in 9 maanden en tot nu toe zeer tevreden. De auto rijdt erg comfortabel en is vooral erg stil (zeker tov de concurrentie).
Ideale reisauto voor lange afstanden, ruim en voorzien van voldoende leuke electronische gadgets.
Verder zeer tevreden over de dieselmotor, stil, soepel en zuinig. Gemiddeld 5,1 l op 100km. 1100km op een tank is geen probleem. Jaren gelden vond ik al dat de moderne dieseltechnologie (commonrail e.d.) gebruikt moest
worden voor kleinere diesels met ’normaal vermogen’ ipv 2 liter diesels met heel veel vermogen. De 1,5 dci is een goed voorbeeld van een kleine, compacte en lichte diesel die niet onder doet voor de grotere 2 liter diesels met hetzelfde vermogen.

Update januari 2007, 130.000+ km

Inmiddels is de auto aan het einde van zijn leaseperiode. Nog steeds prima auto, heeft me een keer laten staan. In Duitsland na anderhalf uur in de file bij 33 graden met de airco aan (niet doen!). Na twee uur afkoelen alles weer in orde en nooit meer storing gehad.
Verder geen grote storingen. Gemiddeld verbruik 5,1 l / 100 km. Binnen en buitenkant zijn nog prima, nauwelijks slijtage (wel wat vlekken, maar geen echte slijtage).

Ik ben inmiddels aan een nieuwe leaseauto toe uit dezelfde categorie. Seat Leon XL gereden, fijne auto, maar groter, duurder, luidruchtiger en minder handig in gebruik dan de Megane GT. Vooral herrie is storend want de Seat heeft veel wind en motor geruis (VW diesels kunnen niet meer qua geluidsproductie, rijden wel fijn, maar teveel herrie naar de huidige standaarden).

Daarna geprobeerd een 307SW 110 pk proefrit te maken, maar de dealer en de Peugeot Experience hadden deze auto niet voor een proefrit en gaven me het advies dat ik zelf maar de Peugeot dealers in Nederland moest afbellen om zo’n model voor een proefrit te vinden. Als je geen auto’s wilt verkopen als Peugeot, zeg het dan gewoon! Geen 307 gereden dus en dus afgevallen.

Wel de nieuwe Megane GT 105 pk gereden. Is stiller, soepeler (240Nm ipv 200Nm) en zuiniger (een keer als leenauto gehad 500km) dan de 100pk van mij en heeft een 6 bak. Voldoende argumenten om weer (overtuigd) een Megane GT te bestellen. Half maart 2007 staat de Blue Extreme 105 Pk Tech Line bij de dealer als het goed is.

Update mei 2007.

Deze auto is inmiddels ingeleverd voor de nieuwe Megane GT. Eind kilometerstand 155000. Binnenkort een review van de nieuwe megane als hij zijn eerste 20.000 km beurt heeft gehad.

PROBLEMEN

Problemen tot nu toe: het incidenteel uitvallen van de achterruitenwisser (doet het weer na herstart van de auto) en het uitvallen de automatische ontgrendeling van de deuren op 45000 km (op rechts voor na).

update januari 2007.
- Afgezien van de (hitte) storing in Duitsland me nooit laten staan.
- Automatische ontgrendeling aan de rechterkant is nu defect (maar die gebruik ik nooit).
- Verder niks bijzonders.

Verbeterpunt voor Renault:
- De audioinstallatie die ze standaard leveren, vooral de luidsprekers zijn bagger (zelf vervangen door Sony, in de nieuwe komt Focal) en de Radio is ook niks (vervangen door JVC).
- Regen van de voorruit slaat op de zijruiten waardoor het zicht bij veel regen slecht is. Svp een gootje maken links van de voorruit zoals bij bv Opel en VW normaal is.
- Plastik in het interieur wordt erg snel vies, trekt stof aan.
- Een kapotte lamp (dimlicht) is niet zelf te vervangen terwijl dit wel zou moeten kunnen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.