Renault Mégane Grand Tour 1.4 16V Expression Comfort (2004)

Renault Mégane Grand Tour
Renault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieur

UitvoeringMégane Grand Tour 1.4 16V Expression Comfort
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004

Sinds september 2004 rijd ik in een Megane GT op LPG.
In de afgelopen 4 maanden heb ik 27.000 kilometers op de teller gezet, dus inmiddels heb ik de nodige ervaring achter de rug...
Aangezien m"n lease-budget niet erg ruim is, heb ik gekozen voor een 98-pk motor, maar wel met enige luxe (ik rijd voornamelijk op de snelweg, dus is deze motor voor mij voldoende). Het eerste wat me opviel was het comfort van de auto. Hiervoor reed ik nl. in een Seat Leon en dat is toch een stuk "sportiever" zal ik maar zeggen. Verder is de auto extra uitgerust met climate control, navigatie en trekhaak. Over het algemeen ben ik positief over de auto (stil, ruim, comfortabel), maar ik heb toch een aantal minpunten:
- voorste zijruiten worden erg snel vies tijdens nat weer. Als het regent "spettert" het water vanaf de voorruit rechtstreeks op de zijruit, waardoor ik nauwelijks iets in de zijspiegels kan zien;
- de achterruitenwisser doet het regelmatig niet;
- de trekhaak is erg laag geplaatst (lastig bij drempels etc.);
- motor slaat af en toe direct af na het starten (benzine/LPG-omschakelingsprobleem?).

- radio/navigatie-systeem reageerde in de eerste weken niet/slecht op het indrukken van toetsen. Probleem was ineens spontaan verdwenen;
- lekkage koelvloeistof. Had te maken met leidingsyteem van de LPG-installatie.

PRIVATE LEASE Renault Mégane