Renault Mégane Estate dCi 90 Dynamique (2010) #3

autoreview

Renault Mégane Estate dCi 90 Dynamique (2010)

Signalement

UitvoeringMégane Estate dCi 90 Dynamique
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf80.000 km
KM-stand laatst232.000 km
Lezerswaardering: 82%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Renault Megane Estate 1.5dci Dynamique

  • 81.000 km

Nu ik de auto alweer bijna 2,5 jaar privé in mijn bezit heb, nu dan toch een review van deze bekende auto, maar dan met de lichtste motor uitvoering die er was, en voorzien van een 5-bak.

Na toch enige twijfeling toen over deze uitvoering toch over gegaan op aankoop door prijs/kwaliteit verhoudingen. Geen moment spijt gehad tot dusver.

Bij aanschaf was de motor voorzien van een nieuwe distributieriem wegens een onbekende rammel in de motor en 4 nieuwe banden. Kortom kom maar op met die km.

Ervaringen: Heerlijke reis auto, en met deze uitvoering voorzien van alle gemakken. De auto is zuinig met zijn brandstof. Zonder hier moeite voor te doen gemiddeld een 1:22. Olieverbruik nul.

104000 Mankement met een koppelingspedaalcontact waardoor de auto niet meer key-less startte. Net buiten de garantie....

Bij 110.000 kleine beurt geen bijzonderheden. Wel met de opmerking om bij 120.000 het brandstoffilter en de remblokken voor te vervangen. Dit bij de 120 idd gedaan. Toen advies gekregen om ter controle bij 132.000 achter remmen te vervangen.

Dit is uiteindelijk gebeurt (kon worden uitgesteld) bij de servicebeurt van 140.000
Verder weer geen mankementen of andere vreemde reparaties.

Algemeen: laatste maanden gaan er een aantal lampjes stuk, echter de auto is voorzien van een renault plus pas, dus deze worden onder participatie kosteloos vervangen. De zomerbanden raken zo langzamerhand op en zal moeten uitzien naar of nieuwe of iets eerder de winterbanden eronder monteren.

Update 171.500 km
Een kleine onderhoudsbeurt uit laten voeren volgens schema, en het begint saai te worden maar er waren geen bijzonderheden. Wel begint ondertussen het leren stuurhoes en leren versnellingspook hoes enige vorm van slijtage te tonen, maar als dat alles is..... Op naar een zorgeloze 200.000!

doorrijden

  • 211.000 km

Het begint eigenlijk saai te worden, want na 40.000 km verder valt er eigenlijk niets opmerkelijk te noemen over de auto. Ik ben behoorlijk minder km gaan maken dus de tellerstand gaat minder hard omhoog. Bij 200.000 km de reguliere onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij de dealer. Er waren geen specifieke opmerkingen of reparaties noodzakelijk, gewoon doorrijden was het motto.

inruilen

  • 232.000 km

Na veel wikken en wegen wegens de betrouwbaarheid in positieve zin van deze auto hebben we toch besloten om de auto in te ruilen voor een nieuwere megane estate. Er staat een dCi 110 ECO2 GT-Line te wachten uit 2012 om de kilometers over te nemen waarvan ik jullie de bevindingen in een nieuwe review zal melden. Reden voor de inruil;
dure reparaties in aantocht zoals distributieriem en waterpomp en andere zaken die bij regulier onder onderhoud erbij horen. Dit mag de volgende eigenaar op zich nemen.Op dit moment ontvangen wij nog een redelijke inruilprijs voor de auto, die het plaatje compleet maken. Daarbij worden de massaal ingeruilde ex lease auto's van dit type voor aantrekkelijke prijzen aangeboden wat de keuze heeft bepaald. Niets ten nadele dus van de huidige auto en betrouwbaarheid van de dci 90. De auto functioneert nog prima met de leeftijd en km stand in acht genomen. Wel begint de bijrijders stoel hinderlijk te kraken bij bochten, maar ach dat zijn bijzaken. Olieverbruik en brandstof verbruik 1:22; en de prestaties zijn nog steeds keurig op orde. Kortom met een lach en een traan nemen wij afscheid van onze vierwieler.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.