Renault Mégane Estate dCi 110 ECO2 GT-Line (2012) #24
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mégane Estate dCi 110 ECO2 GT-Line |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 155.340 km |
KM-stand laatst | 234.000 km |
1e update 2-12-2015
- 155.250 km
Sinds enkele weken in het bezit van een blauwe Renault Megane GT-line met Bose pakket. Auto is gekocht bij Segerink & Wolbers Zutphen. Hierbij zeer vriendelijk en correct geholpen.
Voordelen
- Uiterlijk (beter dan Bose)
- Stoelen
- Bose systeem
Nadelen
- Stoelen niet geschikt voor de gezette medemens (dit ivm voor gevormde stoel)
- Geen stoelverwarming
- Geen bekerhouder
Problemen/reparaties:
- Lekkage 3e remlicht (verholpen onder garantie)
2e update 26-1-2017
- 185.165 km
Inmiddels bijna 27000 km verder.
Auto rijdt nog steeds prima.
Toch zijn er wel een paar gebreken/aandachtspuntjes langsgekomen in die 27000 km.
- Scheur in de slang die van de inlaat naar het luchtfilterhuis loopt de auto valt dan in de veilige modus en schakelt de turbo uit (Megane kwaaltje naar het schijnt)
- Mijn stuurlint voelde ik tijdens sturen (nu weer weg)
- Radio springt soms uit (gaat automatisch weer aan)
- Radio springt soms op andere zender
- Tijdens vorst is mijn achterklep knopje vastgevroren en deze drukte ik stuk, nu laat de vergrendeling soms los tijdens opstarten
Tijdens de APK zijn de achterremmen vervangen en een paar lampjes. Verder weinig schokkends
3e update 2-5-2017
- 189.898 km
"STOP" .... "KANS OP MOTORSCHADE"
Dat zijn toch geen leuke berichten tijdens de rit naar het werk.
Bij navraag bij de Renault dealer was (mits de oliepeil goed) doorrijden geen probleem. Toch gelijk even de dealer opgezocht om e.e.a. uit te meten. Uiteindelijk bleek wederom een slang van de turbo te zijn doorgesleten. Deze werd in ongeveer 30 minuten gewisseld en 96 euro minder kon ik mijn weg weer vervolgen.
Nog geen tijd gehad om het euvel aan het slot van de achterklep te laten repareren. Moet nu toch echt gebeuren want de klep gaat nu helemaal niet meer open.
Ondanks deze probleempjes blijf ik het een heerlijke auto vinden om in te rijden.
4e update (tevens laatste) 13-6-2019
- 234.000 km
Laatste APK was een pittige, E1200.
- 2 banden
- 2 stabilisatie stangen vervangen
- remblokken rondom
- nog wat klein onderhoud
Remlicht op de klep is weer gaan lekken, en het lijkt of de koppeling de langste tijd heeft gehad. Met vol gas gaat het toerental licht aan de haal.
Al met al een fijne auto, behalve de storing aan de turbo (turbo-slangetje) geen grote problemen gehad. Auto heeft me nooit in de steek gelaten.
Ingeruild tegen een Peugeot '16 308 GT 180PK, kreeg er een krappe E4000 voor terug. Denk dat de auto nog veel km ka maken, wens de nieuwe eigenaar veel plezier ermee.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.