Renault Mégane Estate dCi 110 ECO2 Bose (2012) #33

autoreview

Renault Mégane Estate
Renault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane 2012Renault Mégane 2012Renault Mégane 2012Renault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault MéganeRenault Mégane 2012Renault Mégane

Signalement

UitvoeringMégane Estate dCi 110 ECO2 Bose
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf111.800 km
KM-stand laatst111.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne auto

  • 111.800 km

Ik heb deze auto gekocht vanwege de goede gebruikerservaringen op deze website. Daar heb ik erg veel aan gehad en daarom wil ik nu ook mijn ervaring bijhouden.

Dit is voor het eerst dat ik een diesel rijdt In de vakanties wel een Seat Leon diesel gereden uit 2015 en van wat ik mij herinner reageert die hetzelfde als deze auto. Beetje lui onder de 2000 toeren en dan schiet de turbo erin die een duw in de rug geeft. Het voelt dan even niet als een 12 seconden auto. :)

Bij de proefrit zei ik tegen mijn vrouw: "Dit voelt net zo fijn en nieuw als die Seat in Portugal." Eigenlijk heb ik altijd wat oudere occasions gekocht van 10 jaar oud en nu voor het eerst een (voor mij) jonge auto. En dat verschil is natuurlijk enorm.

We zochten een caravan trekker en station i.v.m. hond en 2 kinderen. Andere opties waren een Skoda Octavia, Peugeot 508 en Opel Insignia. De 508 viel af na het lezen van de reviews hier. Veel ellende. De Insignia was erg mooi maar iets duurder en dan ook een jaar ouder. Na vergelijken had dat geen meerwaarde hoewel ik hem echt enorm mooi vind. De Skoda wilde mijn vrouw niet omdat ze wel eens met een Octavia taxi thuis komt en dat gewoon geen fijne wagen vind. Bleef over de Megane over. En wat ook niet onbelangrijk is, is dat er enorm veel aanbod van is en dat de prijs drukt. Dus voor weinig geld een mooie auto VOL opties. Alle denkbare opties zitten erop. Volledig leer, meedraaiende koplampen, stoelverwarming automatische handrem, hill assist, dakraam voor en achter cruise controle, parkeer camera, enz...

Mijn laatste auto was een Mazda Premacy 2.0 uit 2003. Prima auto en heeft mij nooit laten staan. De reden dat ik hem weg deed was omdat hij steeds meer roest liet zien, hij weer aan onderhoud toe was en de airco het begaf. Ik heb er bij een handelaar nog €450 voor gekregen met 243.000 km op de teller. Maar wat electronica betreft en onderhoud is de Premacy een top auto. Niks dan normaal onderhoud gehad in 3,5 jaar. Maar dus wel roest.

Deze auto kost mij nu €60 meer in belasting per maand en ik heb hem niet voor werk verkeer gekocht aangezien ik thuis werk. Maar de kosten per tankbeurt liggen €25 lager en ik merk dat ik nu al bijna 300 km meer op een tank rij dan mijn, in verbruik, dure Premacy. Bovendien was het aanbod trekauto's erg klein. Ik had geen idee dat er inmiddels 1.0 station auto's zijn! Of die motoren lang mee gaan met het aantal pk's dat ze eruit halen vraag ik me echt af. Trend is echt zuinig en klein en ik wil een trekauto die in ieder geval 1500 kilo kan trekken.

Wat betreft comfort vind ik het een heerlijke reisauto. Ik ben afgelopen weekend naar Noord Frankrijk gereden (380 km) en 4 uur rijden voelt ENORM anders dan in mijn oude lawaaierige Premacy. Met de Mazda keek ik continu hoe lang het nog was. Nu heb ik dat niet en ik kom ook niet meer moe aan op locatie. Van buiten hoor je absoluut dat het een diesel is. Maar van binnen is hij echt enorm stil en hoor je de motor gewoon niet. je hoort enkel de banden op de weg en de wind maar dat is het. Ik had niet geraden dat dit een diesel was als ik er enkel in had gereden zonder het geluid buiten de auto te horen.

Dan het eerste euvel. Een uur voor aankomst ging opeens het stop lampje branden met de boodschap 'kans op motorschade'. Dus dat was even schrikken aangezien ik nog geen wegenwacht had geregeld. Bij de Mazda hadden we Mazda pechhulp. Bellen naar de dealer en die adviseerde een dealer daar op te zoeken. Dus gewoon naar locatie gereden en een dealer daar kon hem in het weekend niet uitleen maar aangezien er geen zichtbare of voelbare schade was zijn we ook gewoon naar huis gereden. Thuis bleek er was vuil in een dinges te zitten. Mijn vrouw heeft hem gebracht en wist niet exact meer wat ze zeiden. Even doorgeprikt en schoongemaakt, computer gereset en hij doet het weer. Sterker nog. hij rijdt nu prettiger en het 'turbo gat' dat ik erg aanwezig vond is nu niet hinderlijk meer. Hij rijdt meteen veel vlotter. Ik hoefde ook niets af berekenen en ik zit overigens nog in mijn 3 maanden garantie.

Kortom.: Tot nu toe ENORM fijne auto! Ik ben heel benieuwd of ik dat over 3 maanden, 6 maanden, 1 jaar nog steeds zeg.

Ik ga dit proberen bij te houden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.