Renault Mégane Coupé Monte Carlo 1.6e (1999)

autoreview

Renault Mégane Coupé

Signalement

UitvoeringMégane Coupé Monte Carlo 1.6e
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf164.000 km
KM-stand laatst164.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ruim 1 jaar met de Megane

  • 164.000 km

In het najaar had ik Renault Megane Coupe aangeschaft. Nu kijk ik met gemende gevoelens terug op deze auto.
Een kleine 30.000 km mee gereden, maar dit ging niet probleemloos.

Pluspunten:
Rijdt zeer fijn, zeer goede wegligging (mede door de brede banden die er bij mij oplagen).
Rijdt niet remoerig.
Goede stoelen.
Mooi uiterlijk.
Snel genoeg (maar absoluut geen Gti ofzo).

Wat gebeurde er allemaal tijdens het jaar:

Toen het voor het eerst regende sinds dat ik de auto had, had ik totaal geen grip op de weg. De auto gleed letterlijk door de bochten. Na op Google wat informatie en reviews opgezocht te hebben over deze Ceat Tornado banden (die waren niet mals) had ik besloten hier nieuwe op te leggen. Ik voelde me gewoon niet veilig.
Na wat gebruikservaringen gelezen te hebben en wat rond gevraagd te hebben kwam ik bij het merk Roadstone uit. De N3000 band staat bekend als goed en niet te duur. Deze mening kan ik delen wat vanaf die tijd lag de auto als een blok op de weg.
Totale kosten waren 300 euro.

Vlak hierna brak er een ABS ring af. Bekend kwaaltje volgens de de garage bij deze auto.
Kosten 160 euro.

Niet veel later ventilator kapot.
Kosten: 120 euro.

Niet veel later begon het toerental erg te schommelen. Alles schoonmaakt en nieuwe filters.
Kosten: 130 euro.

Bij de APK moest de uitlaat vervangen worden en een wiellager. Deze was rot.
Voor de rest niks aan de hand.
Kosten: 350 euro.

Na een half jaar begon de auto als een gek te bokken als je links om een rotonde ging.
Naar de garage. Motorsteun afgebroken, motor daardoor iets aan het kantelen. Scheur in de uitlaat bij het spruitstuk.
Kosten voor reparatie: 330 euro.

Weer maand later. Piepende remmen achter. Remblokken waren op en het was zeer vuil volgens de garage.
Kosten: 100 euro.

Toen begon ik het langzaam beu te raken. Auto nog geen jaar in bezit en inmiddels al 1500 euro kosten.

Daarom besloten om deze auto weg te doen. Conclusie is dat het een leuke auto is maar je zeker een zak geld in de aanslag moet houden omdat er eigenlijk vaak wat mis is.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.