Renault Mégane Coupé 1.9 dCi Privilege (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mégane Coupé 1.9 dCi Privilege |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 32 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na altijd op mijn weg naar school verlekkerd langs verschillende Mégane Coupés te hebben gereden was het eindelijk zover! Ik kreeg een baan waarbij ik een leaseauto mocht uitzoeken.
Natuurlijk direct naar de Renault dealer gereden om te kijken of de auto binnen het leasebudget viel, en wat bleek de Renault Mégane Coupé versie Privilege viel binnen de begroting.
Toch wel leuk een auto waarbij optie’s bijna niet meer mogelijk zijn. Het enige wat ik heb laten toevoegen is een electrisch schuif/kanteldak, in de kleur Boreal (zilvergrijs) echt helemaal mijn auto.
Echt de auto rijd geweldig! ik ging natuurlijk ook in aantal pk’s naar bijna het dubbele.. Wat me wel wat fanmail van het CJIB heeft opgeleverd.
In Duitsland rijd de Mégane trouwens zonder veel problemen tegen de 220 op teller, hij trekt hier ook vrij vlot naar toe. OK het dieseltje hoor je duidelijk dan hoor.
Voor degene die de auto na mij gaat krijgen... na 15-03 gaatie eruit.. heel veel plezier ermee, ik heb het er zeker mee gehad.
Op naar de Fiat Grande Punto Emotion met 120pk engine.
Tja inderdaad heel wat anders dan de Mégane, maar na een proefritje in deze auto gemaakt te hebben, merk je toch dat je momenteel in een verouderd model rond rijdt...
PROBLEMEN
Vrijwel niets, kleine dingetjes zoals wielsensoren die de spanning meten in de band, soms is de auto een compleet wiel kwijt.. schrik je de eerste keer toch wel van.
Ik heb 1x een steen in de binnenkant van m’n velg gehad (linkervoorband net de steen geraakt, die linksachter is blijven steken... waardoor alles blokkeerde en ik de hele A9 nodig had om de auto aan de kant te krijgen. De velg was dwars door midden, verder geen schade. Na het vervangen van et wiel sloeg de boordcomputer op hol, echter dit herstelde zichzelf binnen enkele minuten.
Wat wel opviel is dat er zo mega veel lampjes stuk gaan met deze auto, 10.000 km per lampje is normaal (lampen aan de voorkant)
---
11/01/06 --> (135000) Ik hoor linksachter m’n schokdempertjes... even in de gaten houden en melden bij de keuring van februari...
23/02/06 --> (139000 km) Auto is vlekkeloos door de keuring heengekomen, het gekraak linksachter is verdwenen, er moesten alleen 2 nieuwe voorbandjes op
21/03/06 --> (142000 km) Het einde nadert... nog 2 weken en dan gaat de auto terug naar de leasemaatschappij... ik zal nog wat foto’s plaatsten van de auto voordat hij weggaat... op naar de Grande Punto...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.