Renault Laguna RXT 1.8 16V (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Laguna RXT 1.8 16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Onze eerste Renault en eerste Franse Auto. Deze Laguna bevalt ons echter prima. Bestuurder en passagier zitten supercomfortabel, achterin is het qua ruimte minder. Zelf zit ik met mijn 1.93 achterin met het hoofd tegen het dak en moet de voorstoel naar voren om voldoende ruimte voor de knietjes te krijgen. We nemen echter zelden passagiers mee dus laat ik dat niet echt meewegen in mijn comfortwaardering. De wegligging vind ik in vergelijking tot mijn vorige auto’s echt geweldig. Hoge bochtensnelheden zijn mogelijk met deze toch zware auto. Er is daarbij niets te merken van onder- of overstuur en de remmen zijn dik in orde. Groot pluspunt is de enorme kofferbak. Het vermogen van de 1.8 16v is voor normaal gebruik voldoende, maar snel is ie zeker niet. De auto is kennelijk toch net iets te zwaar voor deze motor. Hoge kruissnelheden zijn echter prima vol te houden. Ons verbruik: als we ons instellen op zuinig rijden halen we gemiddeld 1:13,5 en bij normaal rijden 1:12. Bij sportief/hard rijden gaat ie zuipen. Het ’handschoenenkastje’ is ondermaats.
PROBLEMEN
Momenteel nog geen echte problemen. Het koppelingspedaal gaat erg stroef. Hierdoor is doseren moeilijk waardoor bij wegrijden de auto af en toe afslaat. Dat moet ik bij de eerstvolgende beurt even laten verhelpen.
Update: Inmiddels zijn we 40.000 km verder en staat de teller op twee ton. Buiten het bovengenoemde van de koppeling nog geen enkel probleem, geen merkbaar olie verbruik en zielsgelukkig met deze auto!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.