Renault Laguna Estate 2.0 dCi 180 GT (2008)

autoreview

Renault Laguna Grand Tour
Renault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault LagunaRenault LagunaRenault LagunaRenault Laguna

Signalement

UitvoeringLaguna Estate 2.0 dCi 180 GT
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst13.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 6.000 km

OP 8 augustus m\'n nieuwe leaseauto, een zwarte Laguna Estate GT dci 180, met als opties uitgebreide DVD navigatie (geweldig!), een schuifdak en airbags achter in m\'n bezit gekregen. Binnen de eerste 200 km 2x keer na de garage geweest ivm een probleem met het loszitten van de te openen achterruit en een lekkage van de olie uit het stuurbekrachtigingssysteem....
Nadat alles naar 100% tevredenheid is verholpen, en vele excuses van de dealer, moet ik toch zeggen dat dit een geweldige auto is na er nu zo\'n 6000 km mee te hebben gereden. Perfecte zit, mooi interieur, ligt goed op de weg, meer dan voldoende vermogen, geen rammels en andere geluiden en (nog) tamelijk exclusief in het straatbeeld.

Het verbruik van de auto over de eerste 6000km is volgens de boordcomputer 7,4 liter per 100km, niet slecht voor een auto waarin je graag snel rijdt. Naarmate de kilometers vorderen gaat het optrekken sneller, en een kruissnelheid van zo\'n 170 km/u is snel bereikt. Het hoogste op de teller in Duitsland was 230km/u, maar ik verwacht dat dit nog zal oplopen naarmate de motor wat meer kilometers heeft gemaakt. Binnen de bebouwde kom (of in de file!) rijdt de auto ook prima, niet schokkerig of zwaar.
De grote schijfremmen en de 4 wiel sturing zorgen ervoor dat de auto als een blok op de weg ligt en binnen no-time stil staat als dat moet.

Erg fijne (standaard!) luxe aan deze auto vind ik zijn de xenon lampen, het kaartje waarmee de deuren openen en de motor start zonder een handeling uit te hoeven voeren, het lederen/alcantara interieur met sportstoelen, de beschikbare metallic kleuren (snel 500,00 euro of meer optie bij z\'n concurrenten!), de climate control, stoelverwarming en zo kan ik nog wel even doorgaan!

PROBLEMEN

  • 6.000 km

buiten de 2 genoemde fabricage fouten werkt alles prima.

update

  • 13.000 km

De 13.000km probleemloos bereikt en ondertussen de winterbanden eronder (ook 18 inch, Vredestein snowtrack), en het rijden is nog steeds een feest! Verbruik iets gestegen naar 7.8 liter per 100km, prima gezien het gewicht, vermogen en rijstijl.

Verder geen bijzonderheden, alles werkt prima en ik ben nog steds blij met de keus voor deze auto.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.