Renault Laguna Estate 2.0 dCi 150 Initiale (2009)

autoreview

Renault Laguna Estate 2.0 dCi 150 Initiale (2009)

Signalement

UitvoeringLaguna Estate 2.0 dCi 150 Initiale
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand laatst150.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 2.000 km

Ben nieuw op de site en heb hier veel info gevonden de laatste tijd ivm aanschaf van nieuwe wagen ! Tof !!
Mede door het feit dat ik de Espace niet kon overlaten bij andere garages , was ik dus gebonden aan Renault . Ik hou van het wagengevoel en wegcontact , vandaar dat ik niet echt gelukkig was met de Espace . Goede wagen op zich hoor maar niet mijn ding .
Ik heb dus gekozen voor de Laguna Grand Wagon , Initiale met extra 18inch velgen en glazen dak en extra getinte ruiten achteraan .Kleur is leisteengrijs .Eerste indrukken zijn overweldigend . Qua prijs/kwailiteit moet dit de beste auto ooit zijn waar ik al mee gereden heb . ( Opels , Passat , Fords , MB , Fiat ). Hij heeft nog niet het stuurgevoel van de Focus of Mondeo maar komt aardig in de buurt . Stuurt wat zwaar maar éénmaal je dit gewoon bent , heb je veel plezier in de bochten . Afwerking binnenin is dik in orde ! Zeer goed afgewerkt ! In vergelijking met de Espace heeft Renault toch wel sommige zaken zwaar verbeterd . De gps is steengoed en is nu nog via een paar details verbeterd . De bluetooth verbinding ( Sony Ericsson ) is zeer klaar en eenvoudig . Met dank aan de tip om de microfoon op laagste geluidsniveau te zetten ! Dank jullie .
Bediening van boordcomputer , hier kan je nu scrollen , voorwaarts en terug . Detail maar geeft weer dat Renault echt met kwaliteit inzit en er daadwerkelijk iets aan doet .
Motor is krachtig genoeg en verbruik zit momenteel op 6.9l . En ik rij sportief !
Binnekort plaats ik wat foto's en blijf ik de auto verder opvolgen op de site hier .

Update 1

  • 8.000 km

Zoals beloofd , wat meer nieuws over de Laguna . De wagen gedraagt zich voorbeeldig . Verbruik cirkelt rond de 6.6l/100km .
Er doet zich een klein gerinkel voor ter hoogte van de cd speler maar dit wordt bij eerste onderhoud wel opgelost . Is enkel vervelend als je op slechte wegen rijdt . En in België dus ,...!
Qua zichtbaarheid zijn de brede deurstijlen een gevaarlijk probleem . Wel vreemd , door airbags daarin onder te brengen , verminder je de veiligheid qua zicht . Maar dit is een discussie die men kan toepassen op vele moderne wagens .
Het open dak met automatische opspringende windvanger is schitterend ! Met snelheden van 70 tot 90 km uur cruisen is echt geen probleem .
Wel valt het mij meer en meer op dat de wagen zeer stabiel is in bochten . Als de wagen zo verder blijft rijden , zal ik nog een fan van Renault worden .

update 3

  • 25.000 km

25000 km's , een reis naar de Périgord en 5 maanden ver . De wagen gedraagt zich meer dan voorbeeldig . Verbruik ligt rond de 6.5l en dit bij een vrij sportieve rijstijl .
Gerinkel onderaan cd speler is uit zichzelf opgelost . Vreemd maar goed . Ik heb een eerste onderhoud laten uitvoeren op 20000 km en geen enkel probleem doet zich voor . Olieverbruik lag binnen de perken en hiermee bedoel ik dat tot die 20000 km ik geen enkele keer olie moest bijvullen .
Tot op heden geen storende geluiden . Wat wel blijft storen zijn de brede deurstijlen , zeker als je een baan wil oprijden en je het verkeer van links in het oog wil houden . Maar goed , dit is waarschijnlijk de oorzaak van de extra airbags .
Op vakantie is een MB rijder meegereden en deze was zwaar onder de indruk van de gebruikte materialen en het extreme comfort van de stilte binnenin .De wagen is 150pk sterk en dat merk je niet direct bij het optrekken maar hernemingen zijn zeer sterk ! Maw zeer , zeer vlot in het verkeer !
A terug te komen van vakantie heb ik 900km aan één stuk doorgereden .Zonder problemen van oververmoeidheid of lastig zitten . Deze autoreis heeft mij de bevestiging gebracht dat deze Laguna een echte kilometervreter is . Ideaal voor mijn job ! Ik blijf erbij dat als de Laguna zich zo blijft gedragen , de volgende weer een Laguna zal zijn ! Maar dan hopelijk de coupé .

Update 4

  • 45.000 km

Zopas de kaap van de 45000 km's gerond en tijd voor een extra update . De laguna is op onderhoud geweest . Eén probleem , bandensensor rechtsachter blijkt om de twee tankbeurten aan te geven dat band leegloopt . Is echter niet zo . In de garage is dit bekeken en hopelijk is dit opgelost . Voor de rest geen maar dan ook geen enkel probleem met de wagen . Olieverbruik is er nauwelijks . Binnenin nog steeds geen vervelende geluidjes of mankementen waar te nemen ! Iets waar ik toch voor beducht was , zeker gezien het Estate is . Elke dag opnieuw stap ik er met plezier in . Ruimte achteraan ( twee grote pubers in huis ) valt reuze mee .Eigenlijk heb ik niet zoveel te zeggen vermits ik nauwelijks problemen of opmerkingen heb met de wagen . Zéér goed werk van Renault deze Laguna ! Verbruik blijft rond 6.5L schommelen ondanks mijn zware voet .
Prettig eindejaar aan iedereen toegewenst !

Update 5

  • 70.000 km

70000 km' verder met de Laguna en ik heb nog steeds een glimlach als ik de wagen zie staan .
Banden vooraan zijn op 60000 km vervangen omdat er op één band een knobbel zat . Waarschijnlijk omdat deze geplet zal gezeten hebben op stoeprand . Anders waren deze banden nog niet echt toe aan vervanging . Ik rij met Michelins 225/45ZR18 's . Stonden er standaard op . Banden achteraan hebben nu 70000 km en kunnen zeker nog 10000 km mee . Profieldiepte is nog steeds binnen de wettelijke norm .
Voor de rest , geen problemen ! Nog steeds zeer comfortabele wagen die de km's moeiteloos verteert . Verbruik blijft rond de 6,6 l schommelen . Renault overtuigt mij op dit moment grandioos !

Nieuwe update

  • 99.000 km

2 Jaar en bijna 100.000km verder ! Tja , wat kan ik zeggen ? Banden achteraan zijn nog steeds het eerste paar maar zijn nu wel toe aan vervanging .
Voor de rest nul , nul problemen met de Laguna . Rijdt nog steeds zeer goed met geruisloos comfort binnenin .
Verbruik blijft rond de 6,6l schommelen .Sorry dit is saai maar ik kan echt niets verkeerd zeggen over deze auto . Gaat telkens rond de 20000km in onderhoud en buiten de normale onderhoudskosten kan ik niets melden .
Is lang geleden dat ik de ervaring had om na 100000km nog steeds met plezier in de wagen te stappen . En dit alles voor 31000€ BTW inbegrepen . Renault heeft hier echt goed werk geleverd !

Nieuwe update

  • 122.000 km

Deze week de wagen binnengebracht bij de dealer voor het onderhoud op 120000 KM .
En het wordt prettig saai maar niets te melden . Alles perfect in orde .
Saai omdat ik geen problemen te melden heb en prettig omdat ik nog steeds elke morgen met een goed gevoel in de wagen kruip !

Binnen een jaar echter zal het gedaan zijn en moet er gedacht worden aan een opvolger .
Momenteel zijn de favorieten : Laguna Coupe , de Volvo S60 of mocht de Mondeo Coupe er komen , hmmmm !!

Einde

  • 150.000 km

Kogel is door de kerk . De laguna wordt vervangen door ....de Laguna . Weliswaar de coupé versie .

Ik start binnenkort een nieuwe review .

Keuze voor de Coupé is zuiver emotioneel wegens zijn verschijning maar zeer rationeel vermits de vorige Laguna prachtiq werk heeft geleverd .

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.