Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Laguna Estate

Renault Laguna Estate 2.0 dCi 130 Dynamique (2008)

autoreview

10
Renault Laguna Estate 2.0 dCi 130 Dynamique (2008)
Renault Laguna Estate 2.0 dCi 130 Dynamique (2008)Renault Laguna Estate 2.0 dCi 130 Dynamique (2008)Renault Laguna Estate 2.0 dCi 130 Dynamique (2008)Renault Laguna Estate 2.0 dCi 130 Dynamique (2008)Renault Laguna Estate 2.0 dCi 130 Dynamique (2008)Renault Laguna Estate 2.0 dCi 130 Dynamique (2008)Renault Laguna Estate 2.0 dCi 130 Dynamique (2008)Renault Laguna Estate 2.0 dCi 130 Dynamique (2008)Renault Laguna Estate 2.0 dCi 130 Dynamique (2008)
Donderkat
  • Donderkat9
  • Gebruikersreview
17 april 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringLaguna Estate 2.0 dCi 130 Dynamique
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst121.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 28.900 km
  • 16 april 2008

Vanaf het eerste moment dat ik hem zag wist ik het zeker. Het moest een Mondeo worden. Van het nieuwe model natuurlijk! Per slot van rekening reed ik al in een Mondeo (2.0tdci van 2006), en die beviel meer dan goed. Maar toen ik de eerste plaatjes van de nieuwe Laguna zag, vond ik dat ik er toch wel serieus naar moest kijken. Ik had voor de Mondeo een Scenic 1.5dci en dat was (tegen de verwachting in) een hele fijne en probleemloze auto.
Dus proefritten gepland voor de Mondeo en de Laguna, in die volgorde, en eerlijk is eerlijk, met de Mondeo was ik snel klaar. Ik vond hem tegenvallen in verglijking met het vorige model. De besturing was minder precies, de vering een beetje slap, en ik kon niet onder de indruk raken van dat lcd scherm tussen de tellers. Daarna naar de Renault dealer om in de Laguna te rijden en ik was verkocht! Ik kreeg een 2.0dci 150 automaat mee, en die reed heel fijn.

Kort daarna heb ik de knoop doorgehakt en besteld;
Laguna Estate 2.0dci 130 in Dynamique uitvoering, in de kleur: Bleue Ecume met als extra’s:
Introductiepakket met handsfree kaart en meesturende bi-xenon verlichting
Stoelverwarming
Audio Connection Box
Trekhaak met 13 polige Jaeger aansluiting.

Zaterdag 29 maart was het zover! Ik mocht hem ophalen bij de dealer en kon ik er meteen een flink stuk mee rijden! Wat een genot! En wat een stilte na mijn Mondeo (sorry Ford!)
Sinds ik er in rij heb ik wel wat bedenkingen bij wat de pers schrijft over deze auto. Ik begrijp dat ze kritisch zijn op de betrouwbaarheid, ben ik ook. Maar van sommige journalisten vraag ik me echt af of hun verslag wel gebaseerd is op eigen rijervaringen. Ik kan me niet vinden in termen als onpersoonlijke besturing of weke vering, in tegendeel! De wegligging is erg goed met een combinatie van goede rechtuitstabiliteit en een goed bochtgedrag.

**Na aanpassing van mijn verhaal was er een deel verdwenen, daarom vanaf hier het verhaal herschreven.**

De besturing geeft meer dan voldoende informatie (ja ook in vergelijking met mijn Mondeo) en combineert een lichte bediening bij parkeersnelheden met een goed aanvoelende, en stevig aanvoelende besturing bij hogere snelheden. De iets soepeler veren bij een wat steviger demping leveren een comfortabel maar stevig onderstel op. De auto is niet gevoelig voor zijwind. De 130 pk uitvoering die ik heb is voldoende krachtig om er overal goed mee te kunnen rijden. De 20 extra pk s van de 150 pk uitvoering mis ik niet. De motor is heerlijk soepel en pakt al vanaf lage toerentallen goed op. De versnellingsbak ging aanvankelijk wat stroef maar inmiddels gaat het schakelen soepel en trefzeker. Alleen de slag van de pook had naar mijn smaak iets korter mogen zijn. De motor is uitzonderlijk stil. Ondanks het feit dat de versnellingsbak verhoudingen iets korter zijn, en de motor dus wat hogere toerentallen draait, is de Laguna veel stiller dan de Mondeo. Bijkomend voordeel van de kortere overbrenging is dat de Laguna veel pittiger aanvoelt.
De elektrische handrem werkt heel fijn. Wanneer de motor wordt uitgezet wordt automatisch de handrem aangetrokken. Bij het wegrijden wordt de handrem weer automatisch gelost. Dit systeem had ik ook al op de Scenic en toen was ik er over te spreken, bij de Laguna werkt het nog weer wat verfijnder. Vooral bij wegrijden op een helling, zeker met een aanhanger, werkt dit heel fijn. Ik begrijp de kritiek van de vakbladen dan ook niet helemaal.
De stoelen zitten goed met als enig puntje van kritiek dat de zittingen wat vlak zijn, en wanneer de stoelen in de laagste stand staan, is er voor de achterpassagiers wat weinig ruimte om de voeten onder de stoel te plaatsen. De stoelverwarming is heel snel. Voor ik de straat uit ben voel ik de warmte al. Ook het verwarmingssysteem begint al heel snel warme lucht te blazen. Iets wat ik ook al gewend was van de Scenic, en wat ik vreselijk gemist heb in de Mondeo. Die laatste begon pas na een kwartier warme lucht te blazen, en dan met een boel herrie. Ook de verdeling van de luchtstroom is goed voor elkaar.
Het CD navigatiesysteem werkt perfect en de geluidskwaliteit is werkelijk geweldig. Het navigeren gaat eenvoudig en snel. Je mag ook bestemmingen in programmeren als je rijdt (niet doen natuurlijk!) De hele navigatie CD wordt eenmalig in het geheugen gelezen en de CD speler is daarna beschikbaar om muziek of mp3 cd tjes af te spelen. Omdat ik de Audio Connection Box heb laten monteren zal ik de cd speler niet vaak gebruiken. Bij reizen over de landsgrenzen kan de kaart cd van het betreffende land in de speler geplaatst worden en dan is het mogelijk om over landsgrenzen heen te navigeren. Met een simpele druk op de knop kan van kaart gewisseld worden. De kaart die in de CD speler zit werkt iets langzamer maar storend is dat niet. Overigens vind ik de prijzen van de kaart cd s schandalig. De hele set voor Europa kost 309 euro en per land betaal je 109 euro. Voor dat laatste bedrag heb je al bijna een Tomtom! Ik heb de cd s via marktplaats gekocht. Ze zijn uitwisselbaar, onder andere met die van BMW en het vorige type laguna.
De Audio Connection Box valt, gezien de prijs, wel een beetje tegen. De songtitels worden niet weergegeven op het centrale display van de radio, en als er veel nummers in een afspeellijst staan kan het systeem bij het wisselen van nummer de weg kwijtraken. Wel handig is dat je via de voorkeuze toetsen op de radio (of via de stuurbediening) een andere afspeellijst kunt kiezen. En de geluidskwaliteit is gewoon heel goed.
Het dashboard vind ik heel mooi, ook s nachts als de meters mooi wit verlicht zijn. De snelheidsaanduiding van de cruise control heeft nu een apart plaatsje gekregen op het display tussen de toerenteller en de snelheidsmeter waardoor de overige informatie van de boordcomputer ten allen tijden zichtbaar blijft.
De bi-xenon lampen bevallen heel goed. Het meesturen van de koplampen vond ik eigenlijk een beetje flauwekul, maar nu ik er mee rij is het toch wel heel fijn. Het ziet er ook wel futuristisch uit. Als je de motor start en de lampen gaan aan, dan draaien ze eerst helemaal naar buiten, dan naar beneden en naar binnen, en dan komen ze weer omhoog tot de rijhoogte is bereikt. Verder vind ik het erg prettig dat zaken als mistlampen en achterruitenwisser bij het uitstappen uitgeschakeld worden. Zo kun je ze nooit vergeten als je weer gaat rijden. De interval van de achterruitenwisser is snelheidsafhankelijk.
De belangrijkste plussen en minnen op een rij:

Plus
- Stille, krachtige motor
- Veel opbergvakjes
- Handsfree startkaart
- Snelle verwarming
- Handig systeem om de achterbank neer te klappen
- Veel 12 volts aansluitingen

Min
- De bagageruimte is wat smal door de (wel mooie) afwerking
- Wanneer de voorstoelen in de laagste stand staan is de voetenruimte voor de achterpassagiers wat krap.

Update 18-6-08

Inmiddels 12000 km gereden. Tot nu toe is de auto probleemloos. Inmiddels is al het vermogen beschikbaar en ik ben onlangs in Duitsland geweest. Ik heb 215 km/u op de teller gehad. Het gemiddelde verbruik ligt nu op 6,7ltr/100km. Valt me niet helemaal mee, mijn Mondeo was zuiniger. Onlangs kwam ik tot de ontdekking dat mijn koplampsproeiers het niet meer deden. Omdat mijn ruitensproeiers nog wel werkten drong het niet tot mij door dat het tankje wel eens leeg zou kunnen zijn. Beetje vreemd, ik had wel een signaaltje van de boordcomputer verwacht. Na bijvullen van de de ruitensproeiervloeistof deden ze het weer. Ook heb ik een paar keer gehad dat de motor na het instappen niet direct wilde starten. Na het indrukken van de startknop hoorde ik wel geluid, en de boordcomputer gaf ook systeemtest aan maar daarna werd het steeds ijzig stil. Alleen de kaart in de gleuf steken leek in eerste instantie de oplossing, maar na wat uitproberen uitgevonden dat ook bij ingetrapte rem de motor altijd start. Iemand anders daar ook ervaring mee?

Update 16-10-08

Deze week gaat de Laguna naar de garage voor de 30.000 beurt. Het is snel en probleemloos gegaan.
Een paar kleine probleempjes hebben zich voorgedaan:
Hagelschade. Niks aan te doen, is inmiddels gerepareerd. Wel jammer dat na 3 maanden al de hele voorkant is overgespoten, maar het is netjes gedaan.
Enige tijd terug viel het me op dat een van de dagrijlampen niet meer brandde. Het lampje was versmolten met de fitting en uiteindelijk is de hele koplampunit vervangen (garantie) Sinds een paar weken brand nu de andere dagrijlamp niet en dat gaat bij de komende beurt gerepareerd worden.
Daarnaast gaat het starten soms niet helemaal vlekkeloos. Soms moet ik wel 3 keer op de startknop drukken voor er echt iets gebeurt.

Verder is de auto probleemloos en geniet ik elke kilometer. In de vakantie heeft de Laguna zich ook bewezen als een uitstekende Caravantrekker.
Het brandstofverbruik is nog iets verbeterd, nu 6,6 ltr op 100km. Olieverbruik is vrijwel nihil.

PROBLEMEN

  • 28.900 km
  • 16 april 2008

Zoals gezegd in mijn verslag heb ik een Audio Connection Box laten installeren. Deze wordt bij aflevering door de dealer geinstalleerd. Ik had op diverse fora al het nodige gelezen over problemen hiermee, maar hij stond in de folder als optie bij het CD navigatie systeem en ik ben er van uit gegaan dat eventuele problemen wel opgelost zouden worden. Na aflevering werkte de box niet, maar dat is vandaag door de dealer verhopen. In de nieuwe modellen moet in de radio ingesteld worden dat er een CD wisselaar is aangesloten, en nu werkt het. Enige probleem dat ik nu nog heb is dat ik een Ipod Classic heb en die wordt officieel niet ondersteund. Het werkt wel, maar niet vlekkeloos.

En verder is de weg naar kantoor niet lang genoeg meer :-)

13.000 km hagelschade
19.000 km rechterdagrijlamp kapot, koplampunit onder garantie vervangen
24.000 km motor wil soms niet starten met koppeling ingetrapt. De motor wil dan alleen starten met de versnellingsbak in vrij en de rem ingetrapt. Wordt bij de beurt naar gekeken.

Afscheid van een heerlijke auto

  • 121.000 km
  • 31 december 2010

Na 121000 kilometer moet ik helaas afscheid nemen van mijn Laguna. Het leasecontract zit er op. De laguna heeft mij elke dag gerbracht waar ik moest zijn zonder mij ook maar 1 keer in de steek te laten. De enige keer dat ik tussentijds naar de garage ben geweest had te maken met een defecte dagrijlamp. Deze is onder garantie vervangen en toen is ook een modificatie in de bedrading en de fittingen aangebracht. Ik heb in de hele periode dat ik in de laguna heb gereden nooit olie bij hoeven vullen.

Een paar puntjes van kritiek:

1. De koplamp sproeiers verbruiken erg veel vloeistof. In de winter moet je bij iedere tankbeurt ook de ruitensproeier vloeistof bijvullen.
2. De voetenruimte voor de achterpassagiers wanneer de voorstoelen in de laagste stand staan.
2. De bagageruimte is mooi afgewerkt maar daardoor gaat er wel veel effectieve laadruimte verloren.

Verder niets dan lof over deze auto. Wie deze als occassion krijgt wordt een gelukkig mens.

Mijn volgende wordt een Peugeot 508sw. Ik kan bijna niet wachten.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Renault Laguna? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Laguna
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Renault Laguna 2.0 16V 103KW ESTATE Celsium | CLIMATE & CRUISE CONTROL | PDC | NAVIGATIE |

    Renault Laguna 2.0 16V 103KW ESTATE Celsium | CLIMATE & CRUISE CONTROL | PDC | NAVIGATIE |

    • 2010
    • 176.506 km

    € 4.940

    Renault Laguna Coupé 2.0 dCi Dynamique | Xenon | ECC | PDC | Cruise | LMV |

    Renault Laguna Coupé 2.0 dCi Dynamique | Xenon | ECC | PDC | Cruise | LMV |

    • 2010
    • 216.770 km

    € 4.950

    Renault Laguna Estate 2.0 16V Dynamique

    Renault Laguna Estate 2.0 16V Dynamique

    • 2009
    • 197.920 km

    € 4.850

Meer Renault Laguna occasions

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Laguna specificaties
  • Renault Laguna occasions
  • Renault Laguna video's
Advies en informatie
  • Renault Laguna tests
  • Renault Laguna gebruikersreviews
  • Renault Laguna index
PREMIUM
Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

De Ford Fiesta is misschien wel de leukst rijdende auto van zijn segment, maar de concurrentie...

Lees meer
 

Renault Laguna reviews

  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Estate 2.0 16V 140 Dynamique (2009)

    Renault Laguna Estate 2.0 16V 140 Dynamique...

    15
    • 24 december 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Estate 2.0 16V 140 Dynamique (2009)

    Renault Laguna Estate 2.0 16V 140 Dynamique...

    13
    • 29 januari 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Estate 2.0 16V T 205 GT (2009)

    Renault Laguna Estate 2.0 16V T 205 GT...

    23
    • 23 november 2020
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Estate 2.0 dCi 150 Dynamique (2009)

    Renault Laguna Estate 2.0 dCi 150 Dynamique...

    6
    • 21 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Estate 2.0 dCi 150 Dynamique (2009)

    Renault Laguna Estate 2.0 dCi 150 Dynamique...

    10
    • 2 december 2018
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Estate 2.0 16V T 205 GT (2008)

    Renault Laguna Estate 2.0 16V T 205 GT...

    16
    • 26 november 2016
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Estate 2.0 16V T 170 Dynamique (2008)

    Renault Laguna Estate 2.0 16V T 170 Dynamique...

    2
    • 22 januari 2016
meer reviews
Renault Laguna Estate 2.0 dCi GT – 2008 – 503.410 km - Klokje Rond

Renault Laguna Estate 2.0 dCi GT – 2008 – 503.410 km - Klokje Rond

Als wij een Renault Laguna mochten kiezen, doe ons deze dan maar: een knetterend blauwe van...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Vooruitblik op de Renault Laguna - Uit de Oude Doos

    Vooruitblik op de Renault Laguna - Uit...

    29
    • 9 maart 2022
  • Renault Laguna Estate 2.0 dCi GT – 2008 – 503.410 km - Klokje Rond

    Renault Laguna Estate 2.0 dCi GT – 2008...

    • 10 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Estate 2.0 16V 140 Dynamique (2009)

    Renault Laguna Estate 2.0 16V 140 Dynamique...

    15
    • 24 december 2021
  • Nieuws
    Renault Laguna V6 Baccara (1995) - Liefhebber gezocht

    Renault Laguna V6 Baccara (1995) - Liefhebber...

    59
    • 6 december 2021
  • Achtergrond
    De pretentieloze middenklassers van 20 jaar geleden

    De pretentieloze middenklassers van 20...

    68
    • 28 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna Estate 1.5 dCi 110 Dynamique (2011)

    Renault Laguna Estate 1.5 dCi 110 Dynamique...

    3
    • 8 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Laguna RT 1.8 (1997)

    Renault Laguna RT 1.8 (1997)

    12
    • 21 april 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Renault-topman over Euro 7: 'Ik zie extremisme en mis gezond verstand'

    Renault-topman over Euro 7: 'Ik zie extremisme...

    208
    • 25 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo 1.2 16V ECO2 Authentique (2011)

    Renault Twingo 1.2 16V ECO2 Authentique...

    4
    • 21 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Captur TCe 140 Intens (2021)

    Renault Captur TCe 140 Intens (2021)

    8
    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo TCe 90 Dynamique (2016)

    Renault Twingo TCe 90 Dynamique (2016)

    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Renault Scénic Vision: klaar voor 2024

    Renault Scénic Vision: klaar voor 2024

    107
    • 19 mei 2022
  • Renault Scénic Vision – Eerste Kennismaking

    Renault Scénic Vision – Eerste Kennismaking

    43
    • 19 mei 2022
  • Achtergrond
    Renault Clio 'Williams' (1992) - Liefhebber Gezocht

    Renault Clio 'Williams' (1992) - Liefhebber...

    27
    • 16 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden